söndag, december 09, 2007

Vi ses i kvalet

Rubriken är inte mina ord - dom kom via sms från Drakarnas ordförande efter matchen där uppe igår. Jag vet inte jag...

Brynäs 36 poäng.

Skellefteå, Lule, mora 33 poäng.

Ett av dessa lag kommer följa Tälje ner till kvalserien. Det känns som det kan bli precis vilket som helst av dom och det enda jag hoppas på är att det inte är Luleå.

Det sjuka är att ett av lagen kommer spela slutspel! Luktar som fyra raka förluster och tidig semester.

*

Helvete va tråkigt det var i fredags. Ingen verkade särskilt taggad, varken på isen eller på läktaren. Det bestående minnet blir dels banderollen till Kenta och dels det som hände när det skulle signas en krya på dig t-shirt till samma kille.

Jag kliver in i omklädningsrummet efter matchen för att hämta tröjan. Får tag i den och knallar ut på läktaren för att överlämna den till Superstars STHLM som levererar den till Kenta. Då kommer Ollas springande:

"Jag har inte skrivit än - å det vill jag!!!"

Hjärta!

*

Helvete va bra fransmannen är för tillfället!

*

Baren efter matchen. Ruskigt mysko musik men ändå rätt soft. Var förbi Superstars innan och fick ett julkort med en slant i. Tack tomtemor och lillnisse ;)

*

Huokko gör mål på ett friläge, med en handledare - hur länge sedan var det?

*

Tänk om Ssk vaknar till liv och det blir Lif, Bif, mik, Mif, Rbk och Löven i kvalet - vilket jävla getingbo!

*

Mycket bra på tv idag - blir en lugn kväll i soffan...

5 kommentarer:

Anonym sa...

BLIR DET NÅGON FART MOT VIK ungdom VÄSTERÅS (eller vad dom heter) Vi räknar med närmare fullsatt arena......Om det får kallas så??????

Anonym sa...

Det känns väl som om vi har chans mot alla lag utom Luleå som du säger. Hoppas på SAIK och SSK Mora och Leksand känns lite som om lagen tar ut varandra eller ??


Västerås imorgon ?

Anonym sa...

Jaha, nu har TV4 satt upp oss på kanon-listan också. Och någon dum jävla reporter sade något i stil med "välkommen tillbaka till elitserien" ungefär som om saken redan skulle vara klar. Och det skrämmer skiten ur mig. Vi leker oss genom allsvenskan och allt fler börjar tro att kvalserien bara är en formsak. Så länge spelarna inte tror det så är det väl ingen fara - men annars kommer det att bli tvärstopp. Och i vilket fall blir det stenhårt. Jag hoppas också på SAIK och SSK - tror vi har störst chans mot de lagen.

Anonym sa...

sist huokko gjorde mål på friläge måste var förra säsongen mot växjö eller nybro. Istället för att försöka dra målisen så drog han på ett slagskott straxt efter blå :)

Anonym sa...

Senast Huokko fick till en bra snärt med handleden så var det väl frugan som fick ta emot den?