torsdag, december 27, 2007

Sundsvall här kommer vi

Det här blir troligen det sista blogginlägget innan rapporterna från Sundsvall börjar ramla in. Fan, det skulle finnas möjlighet att uppdatera via sms - då skulle ni få fortlöpande rapporter om vad Sveriges skönaste tifogrupp sysslar med under de närmaste 48 timmarna.
*
Ryktas om presskonferens i arenan i morgon - har inte fått några signaler alls om detta och jag tror nog bara det är ett löst rykte.
*
Det är nog tur att det inte går att uppdatera via sms. Sådana här resor brukar ta vändningar som nog gör sig bäst internt.
*
Johanzon är här nu, tillsammans med en laddning dricka. Han är ju bartender till yrket och har fått ett ganska varierat sortiment att arbeta med i morgon. Gin, rom, vodka, päronvodka, bananlikör, vin, skumpa, bira, minttu, ginger ale, tonic water, sprite, cola, is, citron, lime - ja det är nog allt.
Blir alltså full jävla barservice längst bak i bussen i morgon och det lär inte råda nå tvivel om vilket rum som står för efterfesten.
Räven har redan bokat in sig på en jinåtånick!
*
Butcho!
*
Vi kollade Superbad nyss, och den var - precis; Super-jävla-skitdålig!
*
Försöker styra upp lite pokerspelande ikväll, men alla verkar ha annat för sig. Orkar inte, match i morgon, bakis, inga pengar, mobilsvar - va fan: Vi är tre sugna här, två spelare till borde inte vara så svårt att få ihop.
Undra när Danne dyker upp - han är nog på. Så då blir det i alla fall ett parti för fyra.
*
Nej mina blåvita vänner - tagga upp för morgondagen nu. Jag fick kasta ett öga på anmälningslistan idag och jävlar vilka legender vi har med oss i morgon.
Det är dags för den nya generationens Leksandsdårar att få stifta bekantskap med Schlää-schlää - en bekantskap dom aldrig kommer glömma...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det blir första resan för min del och garanterat INTE den sista! =D

Är så oerhört taggad så det nästan kan kallas överladdning

Anonym sa...

almen:
sköt dig bättre på bussen än du gör på forumet så ska det nog bli bra...

Anonym sa...

J:

ingen fara... kommer knappt märkas skulle jag tro

Anonym sa...

Håller med om "Superbad"...
Årets mest överskattade film tillsammans med "This Is England" som ju kom till Sverige i år även om den är gjord -06....
Riktig dynga...

Kan däremot rekommendera: "I am Legend" - nya Will Smith och "Death Sentence" med Kevin Bacon!
Båda finns på ett internet nära dig ;-)

Ingo sa...

hehe, erik kan blanda drinkar han!!!
Kanske han borde stanna till på Lucky å ge dem lite tips...

btw, går visst å blogga med mobilen, mms om jag inte missminner mig. Sen "claimar" man dem till sin blogg bara..

Anonym sa...

Måste förmedla en tråkig nyhet, att Avenyn bara har öppet torsdagar och lördagar.
Men det finns andra bra ställen att landa på!

Emil, om du vill skriva något blogginlägg under resan kan du alltid få göra det från min dator här i Sundsvall.

Kör försiktigt nu (även med spriten) så ses vi på läktaren i morgon!

/Lars

Emil Nilsén sa...

Suveränt Lars - kom å säg hej på matchen. Jag tar med kablar å grejor så jag kan få ut bilder från luren till dom som redan innan är avis på att vi är där...

LTC signing out for the night!