torsdag, december 13, 2007

Golvad

Vet inte riktigt när jag kom hem i morse, kändes ljusare än när jag gick till arenan i alla fall. Ytterligare ett extrajobb där pengarna hamnar på kvalseriekontot.

*

Ja det är väl lika bra att ta tjuren vid hornen. "En finsk kund med en advokat som kanske var ytterst lite lik Selänne" - det är förklaringen som ett par anställda på Ejendals fick när dom konfronterade P-O med dagens artikel.

Vaknade med inkorgen full av mess som hänvisade till artikeln - men blev besviken när jag läste den. Det känns inte som en ärlig artikel, hur ofta nu en kvällstidningsartikel känns ärlig, utan snarare som lösryckta citat.

En reporter som säger till intervjuoffret: "Ingen rök utan eld kanske man skulle kunna säga" varpå offret svarar "ja..." blir lätt till "ingen rök utan eld säger P-O Ejendal" i tidningen - if you catch my drift.

*

Känns som jag har gått en mil i Leksand idag. Blev mycket hattande fram och tillbaka. Superstars, polisen, superstars, arbetsförmedlingen, bokhandeln, superstars, hemköp, mia, hem - effektivt upplagt som fan.

*

Jobbet i arenan gick hur bra som helst i natt. Skönt gäng under ledning av en gammal Lif-profil som inte höll igen med anekdoter och roliga upptåg under fikapauserna.

Pratade med arenachefen idag och han var mer än nöjd med oss - vilket öppnar för fler tillfällen att tjäna en extra krona.

*

Går så fruktansvärt många rykten just nu så jag vet inte vilka jag bara ska avfärda och vilka som det är någon som helst substans i. Jag försöker att inte vara nyfiken, jag försöker att inte lägga ner någon tid på nått jag ändå inte kan påverka på något sätt.

Men jag ser fram emot den dagen det dyker upp ett sms med texten "ni kan nog börja måla på en finsk/tjeckisk/slovakisk/siljansnäsk-flagga nu - för XX är klar och spelar första matchen på fredag" - fram tills dess så koncentrerar jag mig på att stötta dom spelare vi har här i dagsläget.

Tråkigt? Ja möjligtvis...

F'låt Catami.

*

Ny American Pie ute - blir att kika på den ikväll. Men först: Korv och stuvade makaroner!

*

Ber om ursäkt för ordvitsen i rubriken, kunde inte låta bli.

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Men först: Korv och stuvade makaroner!"

har du Selänne på besök? =P

Anonym sa...

no worry... du svarade jue! ;)

Anonym sa...

Ryktas ju om att han redan är klar och anländer i slutet acv Januari?

Man kan ju hoppas det stämmer

Anonym sa...

Så jävla mycket tuttar!

Anonym sa...

Beta House är skit bra ;D