tisdag, december 25, 2007

Så jävla bra

Vet inte exakt när jag öppnade paketet. Men jag började läsa igår efter att jag hade skrivit klart det föregående inlägget här. Blev runt 80 sidor innan ögonen föll ihop och boken i golvet.
Började dagen med att, efter det obligatoriska toabesöket, öppna boken igen. Avbröt endast för att fixa lunch och för en bilresa ut till byn där skinkmackor stod på menyn. Ruskigt gott var det, men jag kunde inte njuta av maten - mina tankar var någonstans på Östermalm, i en lägenhet där fruktansvärda saker pågick. Så fort jag setat vad jag tycket var minimumtiden så tog jag två skinkamackor, ett glas julmust och en tax med mig in i vardagsrummet där dom återstående dryga 200 sidorna plöjdes igenom.
Helt klart den bästa av det tio böckerna - med möjlig brasklapp för att jag tyckt det om alla jag läst...
*
Blir en sväng på Baren ikväll - men en lugn sväng. Sparar mig inför Sundsvall.
Ja boken var faktiskt så jävla bra att jag inte ens tänkte på Sundsvall under tiden jag läste. Ni som följt uppladdningen här i bloggen förstår att det är ett jävligt bra betyg.
Idag blir det som sagt lungt. I morgon blir det tvättning, packning och möjligen ett par filmer, torsdagen likaså - fram till torsdag kväll. Då dyker Johanzon och Danne upp och det lugn som legat över 14B de senaste dagarna är nog som bortblåst. Har lovat att jag ska laga mat åt herrarna, vet inte riktigt vad det blir - men potatispressen skall invigas.
*
Skulle handla med pappa när han skjutsade in mig till huvudbyn. Endast OK och Statiol öppet, och inget av det jag skulle ha fanns kvar. Hur svårt kan det vara att bulla upp med basvaror när man vet att man är de enda affärerna som har öppet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag som hade hoppats på hamburgarna :) haha Snart Sundsvall!!

Anonym sa...

Tja!

Nu när jag fått foten kan jag avslöja att mora inte är ett elitlag utan bara en plats på kartan, inget mer...

Anonym sa...

Om Mora inte är ett elitlag utan bara en plats på kartan? vad är då Leksand? varken eller isf. !

//Södertäljes finest