onsdag, december 26, 2007

Årets julklapp i mora

hähä, så jävla dåligt - jag vet, kunde inte låta bli.

*
Trött idag, va ner och hjälpte till lite på baren igår och det ledde till både snöbollskrig och efterfest. Lyckades blanda till nån slags drink som smakade precis som banankolorna som nog var det populäraste godiset på HG under högstadietiden.
*
Fick mycket roliga besked i går. Minst tre bilar med Leksingar åker upp till Sundsvall på fredag, tyvärr blir det inte boende på samma hotell som oss för dom pojkarna - men vi lär ju synas både på match och i vimmlet efteråt.
Sundsvallsresan kanske kan bli en tradition framöver. Får prata med Lundström inför nästa säsong och se till att han krigar för att vi ska få en lördag där uppe - då mot rödvitt motstånd.
*
Nu lär mora hamna i kavlet. Jag förstår inte grejen med att låta andretränaren ta över - vad har han för nya ideér som han inte fick testa under den nu sparkade tränarens regim?
Nej, ska man byta så ska bägge gå. Det kan inte komma som någon större chock att spelarna inte var nöjda med Arvedsson - dessa rapporter nådde till och med oss här nere:
I augusti!
*
Lurt att det kommer sjungas lite om lillebror i helgen ;)
*
Idag skulle det bli tvättning och packning - har fan inte ens blivit frukost ännu. Vaknade vid tolv av att pappa ringde och skrattade åt den uppkomna situationen hos rivalerna.
Blir en tur ner på byn nu för nått ätbart och sen är det dags att ta tag i lägenheten.
I morgon vid fem börjar Sundsvallsresan!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hm. Jag tror inte det är någon julklapp för oss leksingar att *ora sparkar tränaren, snarare tvärtom. Även om en expressenkrönikör - som är polare med Arvedson - hävdar så.
Fast å andra sidan tror jag risken nu är mindre att de hamnar i kvalserien. Och hellre lag som Luleå och Skellefteå än daladerbyn.

Anonym sa...

Varför är så många Leksingar så JÄVLA rädda för *ora i KS???

Jag skulle vilja säga att är det nåt lag som verkar kunna handskas med *ora så är det LIF. Inte ens den usla ES-säsongen 05/06 var de där skogstomtemössen i närheten av att vinna i EA... Dessutom ligger det i tiden att man ska ta reda på sin egen skit. LIF drog in skiten, LIF ska ta ut den...

/MG

Anonym sa...

mora...hehe ja dom har nog en jävla smmanhållning i ett kval båd bland spelare och drakar!

Anonym sa...

Mora i kvalet?
Jag vet inte om det skulle vara så bra för LIF.
Å andra sidan blir nog våra blåvita gossar riktigt taggade inför en sådan match.
Jag är inte rädd för MIK i kval, tvärtom.
Hur som helst; Det blir de lag det blir i kval, o de ska slås!
//Bellemare

W sa...

Åh, banankolor på HG! *nostalgi*

Anonym sa...

Dalastark och dalaspark

Anonym sa...

Har inte Leksand gjort samma sak, avd. kasta sten i glashus!

Emil Nilsén sa...

hg olsson:

ja, och jag förstod inte vitsen med det då heller.

Å nej, det är inte stenkastning - jag har aldrig sparkat en tränare och vidare är jag långt ifrån nöjd med alla beslut som tas inne hos Lif.

Skillnaden är att mina kontakter in där är betydligt bättre än dom in till mik och därmed är bloggen ett något trubbigt instrument för att framföra kritik mot saker som händer på arenan.

Anonym sa...

frågan om leksingar ska vara så glada åt mik i en ev. kval serie hade jag varit leksing hade jag gråtit blod...men dessa ödmjuka lif-fans har väl inte förstånd nog,frågan är finns det ett liv efter jul för dala grisen....hmmm