torsdag, december 06, 2007

Krya på dig!

Ett klackorginal åkte i backen igår. Rejält.

Till sjukhus i ambulans - det låter inte bra. Fega jävla as som försöker leka firmapojkar men ger sig på vanliga supportrar.

Man får ju lite frågeställningar efter denna händelse...

  • Hur svårt kan det vara att hålla koll på 1200 personer?
  • Hur kan Hammarbys vakter/publikvärdar stå och samtala med bråkstakarna bara sekunder innan det smäller?
  • Vad hade hänt om de som bojkottat (t.ex. familjen Link) matchen varit där?
  • Hur mår KK?
Förrövaren beskrevs av folk på plats som en hyfsat lång snorunge i 75-kilosklassen. Ja svaret på frågeställning tre blir ju lite klarare då.

*

Burra förnekar sig inte. Någon som är förvånad?

*

Petro röntgas i dag. För tidigt att säga vad det kan vara. Svar kommer i morgon. Han spelar i alla fall inte mot Huddinge

*

Höjdpunkter från matchen tycker jag var, utan innbördes ordning:

  • PiEds spel. Inte bara de två kassarna utan slitet över hela planen
  • Janne H's tackling - kabooooom
  • Klangen vid Nielsens skott
  • Att se Hammarbyarna försöka tackla Vopat
  • Bergenströms direktkommentarer över msn
  • Suddens armbåge
  • Magnus "Jag tänker då fan inte titta in i kameran" Hedlunds segerintervju
  • Att man inte kände någon större nervositet trots att Bajen tar ledningen.

*

Hmmm, inge vidare käk i arenan idag. Undra va det blir för lunch... Nått ur frysen skulle jag tro.

*

Bra besök på arbetsförmedlingen igår - det hör faktiskt inte till ovanligheterna längre. Stället har fått sig ett lyft och det är enbart två personers förtjänst.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag såg eländet på läktaren. Riktigt modiga "bajjare" som gör attacker på familjeläktaren bland 12-åringarna! (ironi) Jag såg dessutom någon som försökte ta sig in i efterhand och ge sig på LIF supporters. Som tur var hade publikvärdarna vaknat och fick stopp på honom, tyvärr slängdes han inte ut utan han fick guidning tillbaks upp till sina "kamrater" igen. 400:- affären och sen detta är inte vad Hammarby Hockey behöver just nu.

Anonym sa...

men det tycks ju vara helt ok för dig och spöa lite snorungar emellanåt....dubbelmoral kanske.mvh-en hockeyvän

Anonym sa...

blir så jävla irreterad.. såna här snorungar måste sättas på plats!

Anonym sa...

Att öppna käften och hetsa lite så fort vakterna klivit imellan för att studen innan sitta helt tyst har, än en gång, visat sig vara ett väldigt ineffektivt sätt att spela allan.

Anonym sa...

Och när man slår ner en annan så han hamnar på sjukhus och dessutom framför alla vakter så man hamnar i häktet för misshandel är ett bevis på att man är dum i huvudet!

Emil Nilsén sa...

Anonym 1:
Våld är i regel aldrig ok. Varken för mig eller för andra. Däremot måste man skilja på äpplen och päron.

Att folk i firmarna med våld som intresse träffas och gör upp där alla är med på samma regler, eller oftast - brist på regler, gör mig inget. Jag kan till och med i viss mån förstå drivkraften bakom det hela.

Att personer som utger sig för eller vill ge sken av att vara sådana som gör upp med likasinnade ger sig på "vanliga supportrar" är aldrig ok.

Har haft kontakt med folk inom Bajens c-supportrar idag och samtliga håller med om att det här var ett övertramp, på många plan.

Dels att firmapojkar eller folk som i alla fall vill vara sådana ger sig på vanliga och dels att det händer på en Hammarbymatch när hockeyklubben är i det läge dom är nu. Känns som det finns betyligt bättre saker att lägga dom grönvita slantarna på än böter och utredingar av en sådan här onödigt grej.

Hade jag varit på plats så hade jag, självklart, försökt försvara mina vänner i klacken. Det borde vara naturligt för vem som helst, och det hände även igår.

Stort tack till er som hjälpte Kenta igår!

Anonym 2:
Ja jag hoppas ni är jävligt nöjda över att ha slagit sönder en julgran.

FÄTT MÄ KRÄDD eller hur ni nu utrycker det där nere.

Anonym sa...

Hoppas detta jävla bajen försvinner från jorden föt tid och evighet.

Anonym sa...

Kanske ska ha rent mjöl i påsen själv innan man kritiserar andra för meningslösa våldsövertramp? Hade du inte varit en så pass offentlig person hade du varit avstängd för längesen så på sitt sätt är det nästan en skandal att Leksand inte väljer att få bort patrask som dig från matcherna.

Det jag menade var att killen inte verkat ha reagerat förrän vakter och annat säkerhetsfolk gått imellan för att omhänderta bajaren, först då reagerade han vilket i sig är jävligt patetiskt. I 99 fall av 100 hade det aldrig hänt något och killen hade kunnat klappa sig på bröstet och tycka "fan va duktig jag var som sa ifrån". Den här gången gick det inte riktigt som han tänkt sig...

Ps. Jag är inget bajenkräk, nästan en förolämpning att utgå ifrån att jag var det. ds.

Emil Nilsén sa...

antar att du syftar på händelsen under försäsongescupen och jag är rådd av advokat att inte kommentera den här.

Förutom att jag är övertygad om att utredningen kommer bevisa att jag handlade i självförsvar.

Anonym sa...

Man kan väl krasst konstatera att det finns en jävla massa idioter i detta landet. Många av dom råkar av någon anledning komma från Stockholm..