onsdag, december 19, 2007

Julen - en transportsträcka

Ja i år känns det faktiskt så. Sundsvall borta 28/12 är något jag sett fram emot längre i år än någon julafton jag sneglat framåt mot under något av mina barndomsår. Jag minns så väl när snacket började gå på kontoret i princip så fort spelschemat dök upp.
En eller två bussar?
Kanske en buss som åker hem efter matchen?
En eller två övernattningar?
Bortaresa hem till arenan på söndagen?
Samma hotell som förut eller det ute vid ishallen?
Hur många gånger skulle samma kille lyckas bli utslängd från samma krog den här gången?
Sebastian?
*
Är det sexistiskt att droppa en fundering om inte Suzanne Sjögren investerat i ett par nya ostar? Ja det kanske det är - bäst att låta bli...
*
Jag, Mühlegg och Larsson (passa er för honom) hittade i den senaste visiterade Sundsvallsnatten en helt suverän krog. Otroligt stor, minst två separata pubdelar på nedervåningen och en rejäl festvåning ovanpå detta.
Vet inte vad stället hette eller var det ligger - tips tages tacksamt emot. Detta ställe måste få finfrämmande även i år - nu med betydligt större nummer.
*
Ny frisyr hade hon i alla fall. Tycker det är lite synd att hon inte är med på Tv4Sports hockeysändningar längre. Hon Marika som är med nu har verkligen ingen koll.
"Om Belfour spelar dåligt, får han spela ändå då?"
Vad är det för jävla fråga...
*
Bakade muffins idag. Blev få, men stora och goda. Finns bara en kvar nu. Åberg, Bojken och Ida har fått smaka varsin, och jag har ätit för många ;)
Ska göra en större laddning till nästa sportrådsmöte. Det vi hade idag var helt utan fika.
Dålit!
*
Julhandlade på Kupolen igår. Har bara en klapp kvar att köpa nu - så skönt. Tänker då fan inte åka till Borlänge igen innan den här ruschen är klar. Jisses vad folk verkligen kan gå in för att vara ivägen så mycket som möjligt.
Ändå var vi, jag och Jessica, där rätt tidigt och det blev inte tjockpackat med idioter föräns vid lunch.
*
Starwars på sexan, duger att somna till. Annars så såg jag Sin City idag på dan, ruskigt bra film - om än lite koncentrationskrävande att hänga med i då och då.
Funderar på om jag ska se Rice of the footsoldier eller om jag ska ta den i morgon.
*
Nio dagar till Sundsvall!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Sitter du med i sportrådet för Leksands IF, Emil?

Anonym sa...

Avenyn/Sinners i Sundsvall tycker jag stämmer bra in på din beskrivning av nattklubb.

Var ett par år sen jag va där, men då hette stället sinners på fredagar och avenyn övriga dagar.

Anonym sa...

rice eller rise?

Anonym sa...

Graviditet får fler kroppsdelar än just magen att växa - och var väl även orsaken till att Sjögren inte kunde forsätta med livesändningarna (hon ville inte spy i direktsändning)

Emil Nilsén sa...

dave:

haha, nej - så kul ska vi inte ha det. Superstars sportråd, inget annat.

Oliver:

Tackar ska kolla upp det

anonym1:

lis - såklat

anonym2:

Jasså du - ja man lär sig nått nytt varje dag.

Anonym sa...

Avenyn stämmer bra. Sinners har lagt ner för flera år sedan, men låg mycket riktigt i samma lokaler. Nu för tiden har man irlänsk pub och rockpub på nedervåningen och dans/disco på övervåningen. Överlägset när det är mycket folk, annars blir det lätt för stort.

Stadshuset kan vara ett bra alternativ med mycket folk och bra drag.

O´Learys och Oscars fungerar i nödfall.

/Lars

Anonym sa...

god jul och gott nytt år ..från m.i.k.

Anonym sa...

Emil, du som gillar Magnus Betnér, glöm inte att kolla på kanal 5 ikväll 21.00 ;)

Anonym sa...

Hotell Baltic även i år...

Anonym sa...

Angående Suzanne Sjögrens ostar.

Har inte hon en bulle i ugnen!?
Även ostarna jäser ju då! =)

Anonym sa...

Tack FBK tänk att man kan vara glad över fbk vinner.HiHi nu är mik sist.Tack tomten vilken julklapp.LEKSING I *ora.

Anonym sa...

"Nu för tiden har man irlänsk pub och rockpub på nedervåningen"

OjOj... Den intar jag! =D

Anonym sa...

Heja Kåberg.

// Mattias