lördag, september 01, 2007

Cuppa cup

Ja hur sammanfattar man det här då?

Timråmatchens behållning var Eddie Läck och att vi spelade rätt jämt med ett lag som högst troligt spelar slutspel i slutet av säsongen. Inte helt fel att hälsa Backe å Kimmo välkomna hem heller.

Brynäsarna som satte sig lite dumt fick höra dom med. Widde hade i alla fall humor.

*

Efter matchen var det på vippen att det blev tokfest - men vi hoppade det för att vara pigga på fredagen.

*

Fredag ja...

Matchen vet ni hur den gick. Läktarkampen gick lika dant. Efterspelet blev inte lika roligt. Kort sammanfattning för att stävja ryktesspridning följer:

moring1 på scen, leksing1 dit för att säga ifrån.

moring2 försöker hoppa på leksing1.

jag tar tag i moring2 och försöker få ut honom ur sportbaren.

moring1 dyker upp igen och stötter med bägge händerna mot mitt ansikte.

med blicken i skyn vevar jag till och träffar moring1 på näsan.

ordningsvakt1 hämtar mig och berättar att jag är gripen för misshandel.

polisförhör och blåvit taxi hem.

slut

*

Idag var det trötta huvuden och ben på isen - byt ut ben mot halsar så får ni bilden av hur läktaren såg ut. Likförbannat höll vi mer låda än brynäsarna som, enligt egen utsago, hatar Leksands IF över allt annat.

Borde man då inte vid ledning med 1-6, i vår arena, en lördagsmatch i alla fall sjunga. Nej Ultras Brynäs dom står längst ner och gör inte ett skit. Riktiga hardcoresupportrar. Tänk er mora borta en lördag, vi leder med 1-6 i deras hall. Tystnad? Skulle inte tro det.

Ytterligare en ultrasgruppering man kan sortera in i det oseriösa facket.

Det hängdes även upp en banderoll med texten Old School Boyz - vad det nu ska föreställa vet jag inte riktigt.

*

Nu blir det kanske en JD/cola å så ska jag Helen och Per kolla på teve. Någon utgång orkar varken psyket, halsen eller kroppen med.

*

Var riktigt nere efter bråket igår. Tack till alla er som hjälpte till och ställde upp.

*

Dagens pucko får förbli namnlös men lyckades i alla fall fixa brandbilsbesök ute i stugbyn.

Hur?

Tja, vad sägs om genidraget att lämna en använd engångsgrill i en plastpåse hängandes på ytterdörren?

Ja jävlar...

*

Vi vann mot mora.

27 kommentarer:

Anonym sa...

Trögfattade moringar finns det gott om Emil.

Trist att det skall behövas ta till nävarna men bra gjort Emil.

// kungalfonzo

Anonym sa...

trist att bli portad från sin hemma arena....eller?

Anonym sa...

trist att vara sämst i dalarna va? nej just ja jag glömde att om *ora förlorar är "det bara en träningsmatch".. patetiska sopor.. Dalarna är vårt!

Anonym sa...

Stämmer det att din egen bror bad moringan att anmäla dig för misshandeln?

Anonym sa...

Där rök det taxikortet?

Anonym sa...

Motanmälan gjord??? Om inte gör det!! Alltid bra att ha! Har varit med om det förr!!

Anonym sa...

Gör en motanmälan FFS!

HATA MORA!!!!!

Anonym sa...

Tråkigt att höra Emil. Hoppas att detta som sagt inte påverkar ditt taxikort... Jävla röda babianarsel...

Det var alltså förklaringen till att du inte syntes till på Rootvälsta i går, när trots resultatet en total förbrödring mellan LIF, TIK och BIF-fansen ägde rum. Inga moringar dock - och det var ju lika bra...

Nån som dykte upp var iaf Captain, my captain #15 Houkko som representant för spelarna. Han var den enda som vågade, sa han... :D

Anonym sa...

Men kära vän...hur lyckas du hamna i dessa situatiner? Hoppas det löser sig!

Anonym sa...

"Trist att det skall behövas ta till nävarna men bra gjort Emil."
Den typen av inlägg gör mig mörkrädd. Jag är stolt leksing, men tänker aldrig försvara när våra supportrar slår folk på käften och får åka polisbil från arenan - i mina ögon är det inte inte detta som vår supporterkultur står för. Sedan skiter jag i hur provocerade folk anser ha blivit av korkade moringar. När våra supportrar hamnar i bråk med polisen drabbar det alltid klubbens rykte, som redan är rätt skamfilat efter Maskens härjningar.

Anonym sa...

Men Hallo!!
Behöver ju inte acceptera men det är ju en förklaring till att det blev som det blev, tror ingen är stolt över att bli tagen & få åka blåljusbil!
Sen att det är han som är en av de LEDANDE inom Tifo + det mesta som händer i EA är naturligtvis långt ifrån bra!

Lasse!!
Hur skulle du gjort om du varit där?
Eller du kanske va där?
Sen att du tar upp Maskens härjningar å jämför med detta känns som att jämföra päron med äpple.

"Den typen av inlägg gör mig mörkrädd. Jag är stolt leksing, men tänker aldrig försvara när våra supportrar slår folk på käften och får åka polisbil från arenan" - Vem har bett dej??

" i mina ögon är det inte inte detta som vår supporterkultur står för." - Vem har sagt det???

Släpp pucken och kom in matchen!
STOLT LEKSING!!

Anonym sa...

Lasse:

Klart man skall försvara sig, jag försvarar inte Emil alla gånger men vissa gånger får han ovanligt mycket skit i onödan.
Bra gjort kanske var felformulerat men om vi säger så här.
" Jag hade förmodligen gjort likadant "

Anonym sa...

anonym>
OK.
steffe s>
Vi har olika syn, helt enkelt, och behöver väl inte orda mer om det.

Anonym sa...

"Borde man då inte vid ledning med 1-6, i vår arena, en lördagsmatch i alla fall sjunga. Nej Ultras Brynäs dom står längst ner och gör inte ett skit. Riktiga hardcoresupportrar. Tänk er mora borta en lördag, vi leder med 1-6 i deras hall. Tystnad? Skulle inte tro det.

Ytterligare en ultrasgruppering man kan sortera in i det oseriösa facket.

Det hängdes även upp en banderoll med texten Old School Boyz - vad det nu ska föreställa vet jag inte riktigt."

haha, ja riktiga jävla stollar var det..

hade jag haft tillgång till ägg eller dylikt hade jag inte tveka en sekund att kasta =D

Anonym sa...

Nej men svara på frågorna kanske vore något?? Om inte sluta gnäll!!!

Anonym sa...

väx upp alla små snorungar i leksand...börja vårda språket men dala grisen är ju ingen bra förebild..

Anonym sa...

Emil är absolut ingen bra förebild men det blir svårt att hitta en ersättare som brinner lika mycket för Leksand som han gör !

Emil är lite korkad emellanåt och då talar jag inte enbart för mig.

Han gör dock ett otroligt jobb och det skall han ha all heder för

Anonym sa...

kängor på

Kockfan

Anonym sa...

Fan va härligt att du är borta GRISEN hoppas de blir lugnare i eran hall nu synd att de inte va mig du hoppa på moget hörrö (Jobbar du som vakt åxå) FJANT

Anonym sa...

SIVASN
antar att du är *oring eftersom du vill ha det lugnt i hallen.
den såkallade klack ni hade i Ejendals i fredags var fan det mest patetiska jag har sett/hört? ett tag hörde jag åtminstone tre olika sånger/ramsor, samtidigt. nej Emil och Superstars fortsätt som ni har inlett denna säsong så får vi nog anledning att fira till våren.
// Anders

Anonym sa...

Sivasn>
Att kalla folk för Grisar i deras egna bloggar är inte heller särskilt moget.
fischerman>
Det blir nog svårt att vara klackledare om man portas från hallen...

Anonym sa...

Har han mördat någon eller?? Sivasn, du verkar ju vara en riktig hårding, hela jag skakar....
Fjant är det du???? Håll dej från våran hall om det inte passar!!
Å du en sak till:
Anytime Anywere.........
Just give me a call!!

Anonym sa...

Sivasn :

vad har ni moringar på Leksands läktare och göra? Vi går inte över till eran så då skall inte ni heller vara på Våran.

Nej just ja kom ju på ni har ju ingen klack.


SOPA!!!

Anonym sa...

måste vara jävla tråkigt för alla emil hatare att han erkände att han använt händerna på ett eller annat sätt...

fan va tråkigt det måste vara att hålla på mora...
ingen ishall att tala om (är det en ombyggd hangar??)

inga supportrar....

förlorar mot allsvenska lag...hela tiden..

Anonym sa...

Herrejävlar. Är det så svårt att bara konstatera att Emil var förbannat klantig (igen?). Det är ju bara pinsamt att se att man försöker rättfärdiga hans beteende.

Anonym sa...

Alla har både en bra och en dålig sida som vi vet. Emils är bara oerhört förstärkta på båda sidor. Det finns ingen som kan vara så rolig som han, men och andra sidan finns det ingen heller som kan vara så irriterande som han...

Anonym sa...

Slå Emil Slå... ha ha ha ! Vinka bönder!