torsdag, september 06, 2007

Försöker se positivt på livet

Det går faktiskt förhållandevis bra. Stödet utifrån uppskattas enormt. Jag har aldrig varit så mycket för ordspråk men det där om att medgång ger vänner och motgång prövar dessa verkar stämma, å vilka vänner jag har.

Tack.

*

Var ner på arenan idag, två vändor faktiskt, och det är ju alltid positivt. In i sportbaren för första gången sen det hände - nu för att blanda färg till premiärtifot. Tre damer med in där och som vanligt när jag träffar dessa tre så föll det kommenterar till höger å vänster - världsklass.

Fick även gå in på kansliet för att, som Kella ringde och kryptiskt sa, hämta en liten present. Å vilken present sen. Men den får nog ligga här på soffan fram tills premiären. Men positivt var det.

*

Lär dyka upp lite uppföljningsartiklar i morgon. DD har ringt och eftersom dom inte sysslar med sensationsjournalistik a'la FK så berättade jag min sida av historien för dom. Får se hur det ser ut i morgon.

Försöker lägga det här bakom mig nu. Tjänar defenitivt inte något till att gå i krig mot tidningarna, inte när jag själv är part i målet. Däremot uppskattar jag att dom som tycker det här är åt helvete har framfört det till berörd instans, dom verkar ha fått ett par samtal idag.

Som sagt, i morgon är förmodligen sista dagen den här tidningsankan kvackar vidare. Sen ska det bli jävligt kul att se hur dom följer upp det här när, och om, det blir dags för rättegång.

*

Ytterligare en positiv sak är att jag idag har börjat skriva lite manus, vad det ska mynna ut i får ni se senare - men räkna med att alla dårar i min närhet, i synnerhet ni som hänger på norra, kommer inspirera och kanske till och med direkt påverka innehållet...

21 kommentarer:

Backeman sa...

Hoppas att DD gör en mer objektiv artikel, vore kul att höra moringen uttala sig.

Håll humöret uppe så ses vi om en dryg vecka!

Anonym sa...

Stå på dig Emil, vi som känner dig vet vem du är och vi står bakom dig..

Anonym sa...

När kommer din självbiografi Emil :-) ??

// Mattias

Anonym sa...

Stå på dig Emil. Du står inte ensam Du har "Lifgardet" bakom dig.

Hoppas du får en offentlig ursäkt från Dalarnas Tidningar.

Anonym sa...

Stå på dig Emil.Tycker att det är konstigt för när solums tidigare chefredaktör crister grus åkte fast för rattfylla för andra gången på kort tid skrev hon betydligt mindre. Du är bäst Kungen

Anonym sa...

Ny artikel uppe nu om emils sk Bravader.

Citerar:

Enligt Håkan Åman har Emil Nilsén visat sig ångerfull inför klubbledningen.

- Det som har hänt är olyckligt. Jag känner Emil som en bra person som gjort mycket för LIF och Superstars. Och den som är mest ledsen i dag är han.

"Den tillfälliga avstängningen från sportbaren i Ejendals arena kommer i nuläget inte att följas av fler åtgärder"

Tycker Linda skall be om personlig ursäkt till Emil !!

// kungalfonzo

Du har mitt stöd också!

Anonym sa...

Ha ha jag svävar som på moln här hemma!

/Telge.

Anonym sa...

OK. FK har trampat över rejält. Men vi kanske ska sansa oss lite. Det var trots allt Emil som vevade loss, om än provocerad av moringar. Det är lätt att säga "allt är journalisternas fel" när man har fuckat upp. Men fullt så enkelt är det inte.

Anonym sa...

Har hört att linda solum är mora supporter av säkra källor //jan

Anonym sa...

kolla länk www.hockeysnack.com/radda-laktarkulturen/ Vem som skrivit under sitt namn för Mora.En viss skribent för tidningen

Anonym sa...

Nu står det även på DN !

Jävla Pajserier

// Kungalfonzo!

Anonym sa...

Skrev min syn på saken i ett inlägg i FK, får se om det dyker upp där. Annars skall du veta att jag föraktar FK numer...

Ta inte åt dig av allt skit utan fortsätt bara vara bra!

Anonym sa...

Livet i Leksand skulle vara bra mycket tråkigare om inte Emil fanns där. Puss i pannan på dig!

Anonym sa...

Telge:

era Supportrar är ju naturligtvis renheliga bra folk ?

Kasta inte sten i Glashus!

// Mattias!

Anonym sa...

anonym> Den där listan verkar ju väldigt trovärdig! Enligt den är ju både Emil Nilsén och Tobbe Olsson Mora-supportrar.

Anonym sa...

ANONUM skrev 12.35 Aja Baja linda inte vara här inne och skriva

Anonym sa...

Lasse>
Har du inte läst hur allt gick till?
Jag vet att du inte tycker våld å Superstars hör ihop, det gör inte jag heller och jag tror många Leksingar tycker samma sak.
Men man bör väl få försvara sej?
Och han har ju inte jagat och sparkat ner eller halvt slagit ihjäl någon.
Tänk om det hade kunnat varit en "vanlig" LIF-supporter som du själv eller jag, då hade det garanterat inte blivit samma HETSJAKT som det varit dom senaste dagarna.
Det är ju inte journalisten som slagit och det är det väl ingen som påstått heller.
Sen att hon vinklar det som hon gör är ju bristade journalistik!
Jag tycker inte heller om det som hände, men jag har full förståelse för hans agerande, jag hade säkerligen gjort samma sak!
Jag vet att vi är oense på den punkten.....
JAG VILL HA EMIL KVAR!
DU HAR MITT FULLA STÖD!
UTAN HONOM SOM KLACKLEDARE SÅ ÄR DET GODNATT, DET HAR VI SETT BEVIS PÅ FÖRUT! OCH DETTA ÄR INGET SMÖRERI UTAN ETT FAKTUM!
VI SKA TILLBAKS, SÅ ÄR DET BARA!
//LEKSING SEN 1973

Anonym sa...

Jag skäms över att dela ut den där jävla skitblaskan, tänkte kasta mina drygt 500 falukuriren i älven den natten å ge fan i att dela ut skräpet, tänkte lätta folks börda så dom slapp läsa skiten, men förhoppningsvis kan dom inse själva vilken smörja det är. Du har mitt stöd!

Anonym sa...

Forza emil!
Du är vår vän i alla väder!
/ses den 17:e på norra stå!!!

Anonym sa...

Ja emil, vi står bakom dig allihop! ses den 17, då blir de rajraj...

Anonym sa...

Emil hur funkar ölsinnet tycker du?