torsdag, september 06, 2007

Skönt uppvaknande...

En förstasida, telefonen full av sms, ett antal missade samtal - så kan man sammanfatta de första 30 vakna sekunderna idag.

Första reaktionen:

Nej nu stänger jag ner bloggen. Här skriver man av sig och bjuder ut sina tankar och funderingar och så kommer det tillbaka så här.

Andra reaktionen:

Jahaja, nu kan man inte visa sig på byn längre.

Tredje reaktionen:

Hmmm, när en hockeytränare misstänks för våld mot tjänsteman så står det "elittränare" i tidningen. När jag misstänks för misshandel så blir det namn, bild och rättslig historia - logik?

Fjärde reaktionen:

Det här är en prövning, en prövning jag ska ta mig igenom.

*

Pavarotti död, jag har träffat (eller ja, ruckat på lite regler när han satt på en avstängd bänk utanför slottet när jag stod högvakt) honom. Hyfsad pipa.

*

Det jävligaste är ju att jag i och med den här artikeln säkerligen är dömd på förhand i mångas ögon. Kommer bli många reaktioner från folk som fortfarande inte genomskådat Dalarnas Tidningars kvällstidningswannabejournalistik (nytt ord, lär dig det Linda) vilket säkerligen kommer slita på psyket ett tag framöver.

Men som en vis man sa till mig nu på morgonen:

Det här är en nyhet idag - i morgon är den glömd. Mitt förhållande till dig är oförändrat.

Undra om dom slår upp det lika stort när jag blir frikänd? Fan trot...

22 kommentarer:

Anonym sa...

detta är en intresant artikel:

http://mkv.itm.miun.se/projekt/etik_2007/index.php?option=com_content&task=view&id=41&Itemid=29

du verkar inte vara den första som har råkat ut för Linda Solum.

Anonym sa...

Du har mitt stöd Emil!
Tycker det är förjävligt att Falukuriren gör som dom gör!
Det du gjorde skulle alla gjort!

Som sagt allt mitt och MÅNGA andras stöd har du!

/ PG

Anonym sa...

Du har mitt stöd med, håller med pontus att de du gjorde skulle alla gjort,

Anonym sa...

Tråkigt för dig Emil. Du är en man som står upp för det du gör vilket inte alla gör. Du får ta smällarna men vinner tillbaka det genom ditt mod. Men ta det som en lärdom, och sluta gå in i småskit. Gå därifrån i stället.

Anonym sa...

Du har mitt stöd med Emil, alltid.

Anonym sa...

Jobba på Emil!
Brist på självinsikt är ju inte problemet i ditt fall, kanske ett hett temperament, men vem har inte det.
Man hade väl kunnat hoppas på att en klackledare ska slippa agera så här i den egna sportbaren, finns det inga andra som stöttar eller?

anbr

Anonym sa...

Räkna med mitt stöd Emil

Anonym sa...

Alltid mitt stöd! jag lider med dej Emil..

Anonym sa...

Lider med dig också, fy fan vilket sätt av dendär tidningen, blir så förbannad!

Anonym sa...

och hade vakterna i sportbaren varit lite på sin vakt, vilket dom ALDRIG är, så hade dom kunnat kasta ut denna moring. samma sak mot ssk hemma, vart var vaktera och poliserna då när det stod ett gäng av täljes yngre i våran klack och slogs?

Anonym sa...

Stå på dig Emil!! Om du anser att moringen startade det hela så skicka in en motanmälan om du inte redan gjort det så kan dom ju publicera namn och bild på honom sen oxå.
Vilken j-la pajastidning!!

Anonym sa...

AVGÅ EMIL!!

Anonym sa...

Jögga L> Det är alltid alla andras fel när Emil hamnar i blåsväder.

Backeman sa...

Håller tummarna för dig! Vi ses den 17!

/Backeman

Anonym sa...

"Stand up and fight, I and stand up with you!"

Media kan fara åt *******, att de hänger ut dig innan du är dömd är så jävla lågt och oansvarigt så det finns inte. Stå på dig!

Anonym sa...

Tycker dom kan lägga ut bild på moringen och fråga han vad han gjorde i sportbaren också...
För övrigt är det korkat att slåss, men jag ska inte hålla någon predikan här...

Anonym sa...

Det är väl inte så konstigt att han hängs ut i tidningarna? Han ska väl föreställa "Hela Sveriges Klack's" ansikte utåt? Har man skapat sig en "profil" så får man nog stå ut med det dåliga som med det bra. Och om han nu själv anser att han är ett offer...vad spelar det då egentligen för roll vad tidningarna skriver?

Anonym sa...

Hoppas du får skaka bur din lilla hora!

Anonym sa...

Du har mitt stöd Emil.

Anonym sa...

Jag tror att vi alla, på ett ungefär, håller på dej..

Anonym sa...

HA HA , du ryker nu , du åker in d o får smaka 50 cm bruno i duschen! tappa inte tvålen !

Anonym sa...

Du är underbar vän!!! Tack för du finns.