söndag, februari 04, 2007

S U P E R B O W L

Det här är stort, jävulskt stort. När det utfärdas en önskan om att sprida ut toabesöken i USA så inte alla gör tvåan under halvtidsvilan - för skulle det hända blir det en skittsunami, och det är ju inte trevligt - då är det stort.

När Copperheads samlas på O'Learys i Falun för att se matchen, käka gott, ta en bira, lira lite poker och kanske kasta en å annan dart - då är det också stort, fast kanske inte lika.

Ska bli hur kul som helst.

Avresa 13:30 för träning och sen blir det uppladdning med någon gammal match hemma hos Tote, innan det bär av till krogen strax innan midnatt.

Lär nog va rätt trött i morgon.

*

Jag verkar få komma in i Rocklunda igen, har inte fått det 100% bekräftat men det ser ut att lösa sig...

VIK45 - här kommer vi!

*

Var med på den första upplagan av Mockfjärd Poker Tour igår. Dominerade mitt kvalificeringsbord och tog mig lätt vidare till finalbordet. Lite väl lätt då vi fick vänta ett par timmar innan det var dags att sätta sig. Blev ett besök på den lokala macken-pizzerian-kiosken-videobutiken-godishörnan vid namn Jerusalem.

Efter en riktigt stor och riktigt god tallrik med kycklingfilé, pommes och currysås gav vi oss tillbaka till lokalen och drog igång en liten sidoturnering. Den gick dock inge bra alls - dock bara en 50lapp åt helvete där.

Väl vid finalbordet bygger jag upp min stack från början för att sedan se allting rasa framför mig. Tappar ett par nyckelpotter och tvinngas ställa all in två gånger i rad för att ha nått att spela med. Efter dessa två vinster var jag hyfsat med i matchen igen.

Fem man kvar vid denna tidpunkt. Två Leksingar (jag och systemtomas) mot tre herrar som visade sig ha sympatierna vid andra ändan av siljan. Vi är i numerärt underläge och vi har nästan slut på slantar. Jag tror jag hade runt 500 vid det här tillfället och moringen till höger om mig satt på tio gånger så mycket.

Kommentarerna om "allsvensk poker" och "vilken sida strecket är du på nu" kom som ett brev på posten. Då började det vända, jag får in dragen, får hyfsade hålkort och jag bluffar hänsynslöst.

Lyckas vända och vinna hela turneringen med Tomas som god tvåa. Helt plötsligt var det inte lika kul att prata för de andra. En tusenlapp, en pokal, en halvårsprenumeration på en pokertidning och tre vissna moringar var behållningen.

Bra lördag...

*

In i bilen och hem mot Leksand så fort det bara gick. Landade hemma hos makarna Stoltz där en kruka och lite tv stod på menyn. Mycket trevlig kväll med många skratt. Fia och Tobbe är bra folk, riktigt bra folk.

Meningen var att bara att kika in och säga hej då jag egentligen skulle kollat schlagerspektaklet med två damer inne i Leksand. Dock var det så trevligt så planerna ändrades och det blev Casa Stoltz tills en bit efter midnatt. Sen hem å slagga...

*

Förmiddagen har tillbringats i köket, fick dambesök och jag lagade till en vitlöksdoftande korv stroganoff - blev ruggigt gott och lagom mycket kvar för att slänga ihop en matlåda.

Nu blir det till att packa trunken och göra sig klar för avfärd mot Falun.

*

Vilka vinner då?

Tror faktiskt Bears tar det med 31-17 - men vad vet jag?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Colts tar det här Emil, manning är äntligen i Superbowl, och han kommer inte att släppa det här.

Manning kommer att överlista Bears försvar och Bears offence med Grossman i spetsen kommer inte att göra det dom behöver mot colts.

(det här var dödskyssen för colts, jag har ALLTID tippat fel)

/Trones

Anonym sa...

Ok, nu är jag tråkig, men jag kan inte låta bli. Det där med toabesöken och problemen de medför är en sk Klintbergare.

//P

Anonym sa...

Ja...jag tror på Colts jag med.
Turnoversaurus Rex visa sin sämsta sida igen, MVP Bob Sanders tacka för sig med en Int och en hel del krossande hits.

Helt enkelt är Colts D bättre än Bears O medan Bears D och Colts O är rätt jämn.

Varning för Bears Special Teams dock...den dar Hester är skrämmande bra.

Colt-Bears 31-20

Anonym sa...

har aldrig förstått tjusningen med Amerikansk Fotboll. Tacka vet ja SNOOKER !!


Alla gillar vi Olika saker .

// Knatte

Emil Nilsén sa...

skalla djurgårdare utan att bli polisanmäld...

Behöver jag säga mer?

Anonym sa...

... och det var Colts som vann. Såg lite inatt. Fascinerande...

Som Cricket på BBC (ABSOLUT inga jämförelser i övrigt) man ser att nåt händer, men man vet inte vad... :-)

Anonym sa...

Inte långt borta med resultatet.
Rätt om Grossman.
Rätt om Sanders (blev inte MVP, men stängde matchen).
Rätt om Devin Hester.

Ja...tror jag kan vara nöjd med mina tips. Jag kan fortforande lite om Fotboll.

Synd att Djurgården var fortforande KTH då jag spelade.

(f.ö. är Cricket det tråkigaste sport i världen...)

Anonym sa...

Emil! Jag gillar dig verkligen du gör ett kanon jobb för Superstars, synd att du har ett problem, det är din attityd mot andra människor som du måste jobba med.

Anonym sa...

bra åt a det via bloggen mats, istället för att skicka ett mail eller prata med honom?

Anonym sa...

Det är bättre att bli lurad då och då, än att ständigt gå och vara misstänksam.

Anonym sa...

Om Emil kan kritisera folk via sin blog då kan jag oxo göra det via hans blog, så enkelt är det. Välkommen till Internet.

Anonym sa...

Cricket en kass sport.. tills man fick det föklarat en aning idag.. Kiwis mot England var en hyfsad upplevelse ändå... Gillade inte amerikansk fotboll innan man greppade reglerna heller.. det går också bättre nu. Fast det är klart, cricket för en svensk är aningen väl hårdsmält.

BlueTongue Lager är hur mycket bättre som helst!

Anonym sa...

får verkligen hoppas att mora ik klarar sig kvar,vi behöver 1 e-lag i dalarna ...men det får gärna vara 2 enligt mitt sätt att se det..förstår inte vad alla leksingar har emot övriga hockey .-sverige,mik,ssk,rögle,vik,dif,saik,fbk-...lif kanske skulle spela i en egen ank damm... f..låt...serie

Anonym sa...

Aspfors - Du känner tydligen inte mig. Jag är från storbrittanien. Jag var tvingade att spela Cricket i skolan. Jag ha tom räknat poäng i en match då en kompis' lag behövde det. Jag fattar cricket och HATAR det ändå.

Anonymous - VIK, SAIK och Rögle tror jag inte vi ha någon stor problem med. Emil ha problem med VIKs apor kanske, och alla klackar har sina pajaser...men istort ingen problem. SSK är OK, även om de har tydligen ett gäng huliganer som låtsas gillar hockey och att slå sönder arenor.

FBK daremot är sveriges arrogantaste och girigaste förening, och DIF och MIK bor inte behöver någon förklaring.