onsdag, februari 07, 2007

Huvudvärk de'luxe

Sån jävla huvudvärk. Har provat tabeletter, har provat sömn, har provat käk, har provat mycket vatten - vet inte riktigt vad jag ska göra åt det.

Åka till Falun och skalla folk på träningen känns inte direkt lockande just nu. Ska slänga i mig lite käk få se om jag mår bättre, då följer jag nog med pojkarna dit å tittar på i alla fall. Har jag tur kan jag kanske hjälpa någon rookie med nått tips.

*

Superbowl festen blev lyckad, och rätt blöt. Tråkig match dock, och käket på O'Learys var inte vad jag hade förväntat mig, endast en rätt att välja på det var inte Buffalo Wings. Dålit.

*

6-0 hemma mot Löven. Dock en av de sämre hemmaklackarna den här säsongen. Många förklaringar till det - tror måndagsmatch är den som stämmer in bäst. Jävla skitdag att spela på...

*

Fick hem Magnus Betnér - Uncut i går. Kikade på den hemma hos Bojken, med just Bojken och så Fotomuppen och Ida. Riktigt bra film, tog dock slut lite väl fort...

*

Nu har jag attitydproblem igen. Frågan är när detta dyker upp, och frågan är hur någon som inte känner mig kan uttala sig om det? Troligen är det väl på hockeyn det gäller. Jag kanske ska köra med "får jag be om ett L" istället för "ge mig ett L".

När ska folk inse att rollen som klackledare är, just det, en roll. Att det inte finns tid för ytliga vänlighetsfraser när det är sekundsnabba beslut som skall förmedlas.

Tror folk verkligen att det är samma Emil som står på stången som tar en fika hemma hos Tobbe å Fia, som spelar Buzz med gruppen, som gärna står å lagar mat i en timme, som dyker upp på arbetsförmedlingen, som är barnvakt?

Ja, det tror jag folk tror...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du tänkt till Emil! tänker då främst på din attityd.. Är det samma Emil som beter sig olämplig när han tagit sig en kruka för mycket?... Kanske,kanske inte Mvh mats larsson. Kör på Emil jag gillar dig verkligen

Anonym sa...

Och även om du är likadan när du sitter i min soffa och kollar på tv så är det knappast någon annans problem, det är i första hand mitt problem och i andra hand ditt efter att jag tröttnat på dej och bussat Stefan på dej...

Anonym sa...

huvudvärk...hmm.. i rent brosk går det väl inte att ha huvud värk i...mmmuahaaa...

Emil Nilsén sa...

nej, men det går tydligen att skriva ihop ord...

Anonym sa...

skaffa dig ett liv mats larsson istället ...för att vara en wannabe..såna finns det alldeles för många av här...pajas