torsdag, februari 01, 2007

En bra början på dagen

Vaknade visserligen med helt tät kran - vilket innebär att jag nog låtit som en jävla jumbojet hela natten - tur att man sov själv. Första jag tänkte när jag slog upp ögonen var "helvete, vi fann faktiskt mot Rögle igår" - sämre start kan man få.

Gick upp, magen i uppror så frukosten fick vänta, och slog på datorn och läste allt som gick att hitta om matchen. Röglefansen är delade i två läger; dom som såg matchen och dom som, öhum, såg matchen fast inte fattade nått. Vissa skriver riktigt dumma saker och jag är nöjd över att andelen rikspuckon verkar betydligt större på aia's forum än på vårat.

Smartast var nog han som klagade på språkbruket runt Siljan. Är man från Ängelholm/Helsingborgs-trakten ska man nog bara vara tyst. Alltså inte i den här frågan, man får gärna vara tyst över huvud taget - jämt.

*

Efter en stund vid datorn var det dags för frukost, hårdkokat (lokalproducerade) ägg på Leksandsbröd - svårslaget, precis som Leksand just nu.

*

Sätter mig vid datorn och får en länk av Surre.

http://www.youtube.com/watch?v=nnUL9QDndsk

Ser rubriken och tänker direkt att nu är det någon som ska driva med mig - men icke. Se själva, vilken tribute till det godaste ölet någonsin.

Fick en tanke:
Tänk om man kunde få pojkarna i Grängesberg att slänga ihop lite Dala Stark, ej att förknippa med Dalastark som är en dåre på ett par forum, lagom till kvalserien.

Får höra med resturangchefen i arenan om hon tror det är genomförbart.

*

Ska skriva klart ansökan till Leksandsbladet idag. Blir en dubbelvikt broschyr i fyrfärg där jag säljer in mig själv. Känns rätt logiskt att söka jobbet som annonsmakare/tryckeripersonal genom att maka en annons åt sig själv och sen trycka den på egen hand. Nåväl, det ska nog gå bra.

Ju mer jag tänker på det så är det faktiskt mitt drömjobb. Hittade en gammal text jag skrivit i nian där jag förklarade mitt val av gymnasieplats - tro det eller ej, men jobb på Leksandsbladet stod med som ett av möjliga framtida jobb. Det var alltså 12 år sedan jag skrev det och om gud vill å redskapen håller så kan det alltså nu bli så...

*

Hjältar igår:
Hela laget - blåvita krigar, så jävla stolt!
Mark, Bojken, Luring, Tobbe, Anna, Fia, Skalk - oslagbara!

Gårdagens töntar:
Bobo och gnuttarna.

10 kommentarer:

Anonym sa...

AIA's forum skall inte klandras för gott språkbruk, det är snarare bland det värsta man kan tänka sig. Nyanserade analyser och sakliga diskussioner betackar dem sig också för. Vi behöver åka ner med "fullt manskap" på deras bortastå under KS och visa dem hur man håller igång på en hockeymatch!

Anonym sa...

Med all respekt för Kenny Jönsson som spelare, har alltid gillat honom men igår visade han samma gnälltendenser som äckliga bror sin.

Tål man inte en vanlig tackling eller??

// Knatte

Anonym sa...

http://www.kvp.se/index.jsp?a=859377

Länk om matchen Rauta vs Bibbi. Finns även ett bildspecial, men det är en popup som inte går att länka till. Gick visst hett till. :-)

Bra med även tränare som står upp för laget! :-D

Möglefans är antagligen mer slut än täljetattare och moringar ihop...

Anonym sa...

Kenny tror väl att han kan få med sig fler utvisningar för att han är en landslaspelare i AS liksom... Han ska inte få tro nått här inte! Hähä =)

Anonym sa...

leksands muppar älskar glåp ord och hån mot större delen av hockey sverige...men det är klart så mycket annat att glädjas åt har ni ju inte...väx upp..!!

Anonym sa...

mats g ännu en i raden av byfånar som inte har ett liv.. pajas

Anonym sa...

haha nej inget liv nej, vafan gör du här inne då? var de bara att du hade sidan som startsida?

Anonym sa...

>mats g ännu en i raden av byfånar >som inte har ett liv.. pajas

Jihooo, jag är sedd! Jag är uppmärksammad. NU har jag ett iaf!
Tack, du anonyme... eller nåt...

Anonym sa...

Det var allså jag som skrev ovanståande. Jag står för vad jag skriver jag...

Anonym sa...

Det var allså jag som skrev ovanståande. Jag står för vad jag skriver jag... Jävla Brandvägg... :)