onsdag, augusti 01, 2007

Det sprider sig

Hysteriskt kul för dom som vet vad det handlar om ;)

*

Kutade i morse igen. Trodde visst jag hade stretchat lite mer än jag gjorde igår, eller i alla fall bättre. Framsida lår kändes riktigt stumma från start och efter halva sträckan var det bara att ställa sig och sträcka ut vaderna för då hade dom i det närmaste gett upp. I morgon är det ingen springning men däremot träning i Falun på kvällen.

*

Fredagen kan nog bli rolig trots allt. Visst är det ingen riktig hockeymatch men det är ändå det närmast jag kommit det sedan Löven hemma sista omgången i kvalserien. Det jag är mest nyfiken på nu är vad det blir för tröjor. Skulle tro att det blir någon slags försäsongsvariant precis som förra året, för inte släpper dom ut de nya tröjorna innan premiären?

Funderar på vems försäsongströja jag ska försöka lägga händerna på den här säsongen. Beror lite på hur dom ser ut, är dom helt annorlunda så blir det nog en 41'a till. Ser dom ut ungefär som förra säsongen så blir det någon ny, och vem ligger då bäst till?

Ollas, naturligtvis.

Elias, följt honom sen J18-tiden och alltid gillat honom. Har dessutom stått i klacken i unga år.

Hägglund, får för lite cred för det arbete han utför - dessutom tror jag han skulle uppskatta det. Fast ensiffriga tröjor är nog inte min grej.

Bergenström, så nära 33 man kommer med dagens nummrering och en jävla krigare.

Vopat, naturligtvis.

Får ta mig en funderare. Kanske någon kliver fram på samma sätt som PiEd gjorde för ett år sedan, och då blir ju valet betydligt enklare. Skönt att man har lite andra preferenser än den stora massan så det inte blir huggsexa om just den tröjan jag vill ha.

*

Fick ett sms från en tjejkompis i morse. Hon är på Classic Car Week men har tydligen ledsnat på stället så hon undare om hon kunde få krascha på min soffa ett par dar. Självklart.

Det ställer ju om planerna lite, men bara lite. Hon får helt enkelt hänga med på det jag har planerat eller så får hon klara sig själv - typ. Lite anpassningsbar är till och med jag.

*

Fick ett sms från en tjejkompis precis nu. Hon har, i största hemlighet, medverkat på en dansbandsskiva som blivit klar nu. Blir nog ett glas vin och lite basgung på hennes balkong ikväll om vädret håller i sig. Fint sa'an.

*

Bäckström, hmmm, undra om det innebär massa dryga å fulla Brynäsare på norra? Njaä, hoppas dom har värdighet nog att ställa sig på bortastå i sådana fall. Ultras Brynäs kanske kommer ;) hihihi

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det är nummer 41 du ska ha på tröjan, oavsett vad...

Emil Nilsén sa...

den trodde jag att du skulle köpa...

Anonym sa...

Äsch, jag har redan en 41:a som duger bra. Och jag försökte faktiskt få mig en till på budgivningen, men det verkade ju inte gå klockrent kanske.

Anonym sa...

Emil, vet du något om när det bestäms vilka som blir kaptener den här säsongen? Alla förra säsongens kaptener är ju förvisso kvar i klubben, men tränarna är ju trots allt nya.

Emil Nilsén sa...

Nej det vet jag inte.