måndag, augusti 06, 2007

Full fart

Riktigt kul på norra i fredags. Mest för att träffa alla man knappt sett sedan april, sen är det ALDRIG fel att börja säsongen med en vinst - även om den kom mot folk som varit vakna med en grogg i näven till fem på morgonen och sen försökt sova på ett flygplan å en buss.

*

Match i lördags, vi var dåligt med folk men alla kämpade. Fick en smäll så jag fick hjälp av planen, höftskyddet hade hamnat snett vilket jag inte märkte. När jag sedan sprang med bollen och blev tacklad fick jag en hjälm alternativt ett hjälmgaller rätt på höger höftkula.

Kändes ungefär som när man smäller i armbågen, smärtan strålade upp mot armhålan och jag var helt säker på att ett eller flera revben hade gått åt helvete. Nu var det inte så och efter behandling och painkillers kunde jag spela igen - fast i går när jag skulle upp ur sängen så tog det ungefär 10 minuter att ta sig in på dass.

Underbar idrott ;)

*

Juha Lind. Riktigt bra, jag hoppas verkligen han är här för hela säsongen och inte en artistare. Ser ut som en riktigt potent lekkompis till Morten. Då har vi Challe/Petro i första och Morten/Juha i andra, dessa kompleteras av dårar som kör utav helvete (Ollas, Bergen, Vopat, Hägglund, Mikkola) och dom två dårarna som inte hamnar i första- eller andralinan bildar en tredje checkingline som inte kommer gå av för hackor.

*

Ayers såg riktigt het ut i fredags, mycket att göra fick han i alla fall - va inte direkt så att våra backar hackade handleder när det fanns läge för det. 14,19,41 hade som vanligt lite svårt att hålla igen - men det är ju deras spelstil. Hedlund hackade Norström på vaden en gång, det känns som ett slagsmål som skulle ta slut rätt fort...

*

Blev en sväng på Skutan efteråt - träffade på ett gäng av de yngre Isbrytarna. Ett par kände man igen från jvm, ett par andra från en midsommarfest som spårade. Var trevligt, gick hem tidigt med hänsyn till lördagens match.

Fanns i alla fall tid att konstatera att jag gjort lumpen med en av Tellqvists bästa polare. Tid fanns även för en tämligen stor stockholmare att fråga en lite mindre Brynäsare om han flöt ;)

Hur som helst, lyckad kväll.

*

Stel i går, lyckades ändå styra upp en kräftskiva hemma hos Bojken. Det stackars livet var inte riktigt van vid att skala kräftor själv och fick ont i fingrarna - dessutom var hon till en början helt övertygad om att "smöret" inne i kräftan var bajs. Denna övertygelse resulterade i ett gäng konstiga läten och stön.

Men efter en akvavitsnapps så blev det andra tongångar. Två paket kräftor på tre personer, alldeles lagom.

*

Idag ska det pluggas. Fundera på att äta brunch vid utemöblerna - hallonkräm i solen är inte helt fel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena emil!

Visst vart dét bra drag men mycket av det är ju tack vare dig !!!!!

Vi kommer att ses många ggr i vinter!

Hockeyhälsningar kjelle superstars örebro