onsdag, augusti 08, 2007

Skulle ju vara dåligt väder idag

Men det är det uppenbart inte. Kanske får ringa Mark och övertyga honom om att det är wakeboardtime idag också. Va ute på sjön nästan hela måndagen - riktigt nice. Försökte åka vattenskidor men det var läääänge sedan jag gjorde det och tekniken satt inte där den skulle. Sista försöket gav jag mig fan på att inte släppa vilket resulterade i en mindre översvämning av mig själv. Kändes som jag fick in hela Insjön i näsan.

*

Idag får jag hem ett Playstation2 och Guitar Hero 1 och 2. Blev igår utmanad av en hockeyspelare som i ganska självsäkra ordalag utlovade att jag inte skulle ha en chans mot honom. Till saken hör att jag bara spelat två gånger men bägge gångerna har det gått riktigt jävla bra. Får jag nu träna ett par veckor så ska jag nog sätta honom på plats.

Rapport från detta battle utlovas härmed.

*

Jävla tjafs i tidningarna om taxiverksamheten. Frågan är varför ingen journalist verkligen går igenom vad som hänt och skriver det. Det är självklart lättare att hitta folk som klagar och skriva ytterligare en artikel i raden med besvikna turister/pensionärer/ortsbor.

Vad som egentligen hänt går att läsa på www.taxidalarna.se och kan kort sammanfattas som att Dalatrafik gjort bort sig. Enligt det avtal som kommunerna skrivit på så får taxibilar som ska köra färdtjänsten inte användas för privatresor under den tiden dom står still - detta krånglar till hela verksamheten och är uteslutande orsaken till att situationen är som den är.

*

Nu blir det brunch med damsällskap i utemöblerna och sen blir det en promenad. Bra start på dagen. Träning igår, ganska lätt sådan - så rörligheten tillåter en promenad och kanske till och med ett par tennismatcher i solskenet idag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Passa dig för Ritola

Emil Nilsén sa...

hahaha, det var roligt...

�r s�kert du som skriver Matias. Kom ih�g hur det gick p� singstar va?

Anonym sa...

mm, www.taxidalarna.se verkar ge en väldigt nyanserad bild av taxiläget - INTE.

Som att säga: "Valet gick åt helvete för att moderaterna gjorde bort sig, kolla socialdemokraternas hemsida!"

Emil Nilsén sa...

skillnaden �r ju �r ju att taxi dalarna (sossarna) st�ller sig p� de nyvaldas (samres) sida d� det inte �r deras vel att det blivit som det blivit. Utan det �r helt enkelt dalatrafik som fuckat upp upphandlingen.

immelmann sa...

grejen är att privattaxi funkar inte här, det är för få som åker. enda anledningen att det överlevt är sjuktransporter och dyl. det som dalatrafik irriterade sig på och fick dom att göra såhär är att en del taxiföretag prioriterat privata uppdrag framför sjuktransporter och det är oförsvarligt. sen är det precis som emil säger, klart att taxiföretagen klagar, det är ju de som förlorar sina dyrbara pengar som de älskar så högt.

Anonym sa...

wakie-wakie!!!
Jag har blog abstinens!