torsdag, augusti 02, 2007

Minigolf, otack, soffasovning, träning

Minigolf på Orsandbaden i går kväll, rikgit trevligt. Mark vann, jag kom tvåa, ett slag före Bojken och så var Ida med också ;)

Kul som fan var det i alla fall. Höjdpunkter som när Mark gick fram till en kvinna som gick omkring och gav henne en kotte med orden: Är det här din boll?

Hon såg minst sagt förvirrad ut.

Ida slog iväg sin boll och i mörkret var den blåa bollen omöjlig att hitta. Däremot hittade jag en lite godisbehållare som jag la till rätta vid utslagspunkten. Den gick inte direkt rakt när Ida slog på den och Bojk bröt ihop.

Fick även träffa Bojkens mamma igår, eller rättare sagt, hon ville träffa oss för att inspektera vad det är för pojkar hennes dotter umgås med här uppe. Synd att det inte var några bildelar på plats.

*

Otacksamma mäniskor jag har fått min årdos av, bara igår. Fy fan va lack jag blir. Det började med att min dambekantskap som jag skrev om tidigare dyker upp och bara klagar, på precis allt. Det är fel på hur jag sitter vid datorn, soffan är för hård, min gitarr saknar strängar, jag har ingen askkopp (va FAN ska jag med en sån till?), jag sitter för länge vid datorn, teven har fel kanal på, det är dålig musik i högtalarna, det är dåliga högtalare - och så vidare. Kon-jävla-stant.

Här är jag snäll och ger henne en annan utväg än att åka hem till Västmanland - och får för det, just det: Bara skit.

Kul...

Slutade med att jag kraschade på en soffa jag med, och hon fick sova själv i min lägenhet.

*

Ligger i den soffan nu och skriver på en lånad bärbar. Lägenhetsinnehavaren fick lov att kliva upp och jobba vid sju i morse. Jag vinkade och somnade om - somna om är bland det skönaste som finns. Nu börjar det bli dags för lunch, ska försöka styra upp något i arenan. Helstekt kotlettrad är inte helt jävla fel.

*

Just ja, otack var det - som om det inte räckte med en otacksam snorunge på soffan så får jag ett sms från mamman till flickan som jag hjälpte när hon supit omkull. Hon lyckades ju spy ner halva min lägenhet, inklusive min matta och en av mina favorittröjor.

Vi kom överens om att hon skulle ersätta detta, vilket för mig är en sjävklarhet - även mamman tyckte det var helt rätt. I går pep det till i telefonen.

"angående mattan och tröjan, ring det här nummret"

Jag kollar upp nummret först och det går till en man som jobbar på domstolsverket. Va fan är det här, tänker jag. Ringer upp honom och får höra att jag krävt 1500 kronor för grejorna, när jag i själva verket berättat vad jag betalat för tröja + matta och sagt att dom får ge mig det dom tycker det var värt. Grejorna var ju ändå begagnade.

Gjorde ett överslag med mannen i luren och kom överens om halva värdet, ungefär vad jag räknat med - pengarna direkt in. Tänk om folket det berörde kunde ha lite stake och höra av sig själva så hade det här gått att lösa betydligt smidigare.


Jisses, folk är fan inte kloka.

*

Vad blir det här resultat av det här då? Nästa gång en panikslagen flicka ber om hjälp med sin snudd på alkoholförgiftade kompis eller när någon blivit rejält osams med sina föräldrar och behöver någonstans att sova - blir det ett nej eller en stängd dörr då?

Jag tror ändå inte det. Är det någon av ovanstående flickor så tänker jag nog i alla fall efter ett par gånger extra.


*

Dagens AJJ!

*

Nej nu är det fan dags att kliva upp och knalla hemåt. Försöker styra upp någon slags lunch - är rätt hungrig. Blir inget löpspår idag, träning ikväll. Blir nog inget i morgon heller, har lite träningsvärk idag och det vill jag inte ha på lördag för då jävlar smäller det. Copperheads - Nyköping på Lugnet 13:00.

Inga kommentarer: