onsdag, augusti 01, 2007

"Detta är er kapten som talar"

Lagkapten var det ja, hade inte tänkt på saken särskilt mycket innan Oskar frågade mig i kommentaren till mitt förra inlägg. Nu har jag tänkt på det ungefär sedan dess. Kommit fram till två olika uppställningar. En jag tror det blir och en som jag skulle vilja se den.

Först den jag tror det blir.

C- Challe
A- Houkko
A- Vopat

Varför?

Tja jag vet inte riktigt - känner det bara på mig.

Sen den jag skulle vilja se.

C- Houkko
A- Pettinen
A- Gabbe
reserver; Elias och Vopat

Varför?

Många anledningar. Tror Challe blir bättre på isen om han inte behöver koncentrera sig särskilt mycket på mer än att servera mackor och göra mål. Samma sak med Vopat. Janne H känns lugn och Pettninen är helt enkelt så jävla bra att han förtjänar ett A som förebild för de yngre.

Gabbe tror jag skulle växa rejält om han fick det här förtroendet.

Men egentligen, va fan vet jag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du om det blir något drag på Norra eller väntar alla till cupen?

Emil Nilsén sa...

ja du jag vet inte riktigt. Beror lite på hur mycket folk det kommer. Hockey är ju känslor, känslor som är nödvändiga för att göra det som görs på norra.

Utlovar ingenting. Tror nog jag kommer stå rätt lungt och kolla in nyförvärven och en Jeppe O som lagt på sig ett gäng kilo nya muskler - men man vet ju aldrig.

Anonym sa...

Jag håller med dig angående Challe, Tror han blir mer avslappnad om han slipper ha något på bröstet. Jag tycker samtidigt att Elias får för lite Credd för det han gör. Ses i vinter nere runt om stockholm på bortamatcherna! och en och annan hemmamatch.