fredag, augusti 24, 2007

Jag hade en plan...

...men den sket sig - rejält. Planen gick ut på tifoarbete i helgen, och fram tills lunch idag såg det ut precis som om det skulle bli så. Då ringde Superstars Überfuhrer T Olsson och så var det kört.

Det är någon slags inför-säsongen-konferens i Västerås i helgen och Olsson har fått förhinder. Jag vet inte hur långt ner på listan över ersättare jag var men tydligen kunde ingen annan. Får väl försöka att vara lite politiskt korrekt för en gångs skull, eller inte.

Det som ska diskuteras är bland annat regler för vad som ska vara tillåtet i tifoväg, ett ämne där jag inte tänker hålla igen med vad jag tycker. Sen blir det prat om intron, musik, säkerhet och en massa grupparbeten. Vet egentligen inte så mycket om vad som kommer hända.

*

Nyköping igår. Riktigt rolig resa som innehöll det mesta som resorna brukar innehålla samt en del som inte är så vanligt (grävlingar, bowling, gömda skor, broöppningar, sjukt platespotting m.m m.m) och så naturligtvis en hockeymatch. Siffrorna blev lite för stora men visst märktes det ibland att det var ett riktigt bra motstånd.

5-4 till Modo hade speglat matchbilden mer - nu är ju resultatet i en träningsmatch inte särskilt viktigt och spelet såg helt ok ut. Förutom andra perioden då tacklingarna var lika vanliga som i matchen mot Icebreakers.

*

Åker ner på lördag morgon tillsammans med Solén som är säkerhetsansvarig i Arenan och Håkan Åman. Ska bli riktigt kul att hör vad dom andra säkerhets och supporterrepresentanterna har att säga.

Här har vi ju inga eller väldigt små problem mellan ledning, säkerhet och supportrar - tror inte det är riktigt lika fridfullt på andra håll i landet.

*

Ekonomin är körd i botten nu, annars hade det säkert blivit en utgång lördag kväll i gurkstan. Nu ska jag försöka styra upp nått med nån Mälarmas istället, nått billigt.

Har typ 200 spänn att leva på tills torsdag nästa vecka. På nått sätt lär det ju gå - men fan vet hur. Kylen å frysen är i alla fall inte tomma, och pastaförrådet är som vanligt välfyllt. Klarar mig alltid ;)

*

Sova nu. I morgon blir det, hör och häpna: Tifoarbete i arenan!

Inga kommentarer: