fredag, augusti 03, 2007

Plojmatch eller inte, det är ändå hockey...

Blev ett par bira igår. Vaknade typ nyss, låg å drog mig ett par minuter å sen slog jag upp ögonen med två ord ekandes i huvudet. Det första var norra, det andra kan du nog lista ut.

Det må vara en tacklingslös pseudomatch mot bakfulla nhlproffs och fotskadade framtida deltidsmarknadsavdelingsmedarbetare hos Modo. Men det är trots allt det absolut bästa botemedlet mot den här elaka abstinensen som malt i huvudet ett par månader nu.

Jag vet inte hur många gånger jag under sommaren sett kärringen Leinonen göra bort sig och södra stå samt östra sitt hoppa mot Nyköping - det är typ dom matchern jag har på datorn och dom har varit på skärmen ohällsosamt ofta.

*

Jisses vilket jävla pucko det var på baren igår. Skulle bråka med allt och alla, men när vår favoritengelsman lackade och tog med sig honom runt hörnet så var allt tydligen ett missförstånd.

Då hade jag redan fått en höger så jag stöp. Nu var den inte så hård så jag somnade direkt utan jag blev mest förvånad över hur jävla dum karln var. Han och hans kompis lugnade ner sig och bad om ursäkt, för att sedan dra ut i Leksand och leta efter mig.

Dom hittade mig, sen gick dom hem ;)

*

Tränade igår. Va lite dåligt med folk men jag var ändå riktigt nöjd när jag å Spogge drog hemåt - fick reda på att jag spelar från start på lördag. Fullback, där jag trivs bäst - och gör mest nytta/skada beroende på vilken sida bollen betracktaren står.

Lugnet 13:00 - be there!

*

Dagens uppladdning vette fan hur den ska gå till. Jag ska i alla fall få besök nu som ska vara här en stund å leka lite å sen blir det lunch ute på byn någonstans. Blev inget besök på Borren igår så det kanske är läge nu - pannbiffen är underbart god, billig och så kallad riktig mat.

Sen kommer Mark med båten å det lär ju bli trevligt - motorn funkade inte som den skulle igår men det ska vi nog få ordning på. Jag vill verkligen åka badring efter 175 hästkrafter.

*

En dusch å en tandborstning nu innan besöket kommer - sen lär dagen gå av bara farten. Den stora frågan nu är 41, 33 eller 24 - lutar åt 41.

6 kommentarer:

Anonym sa...

33 ? Inte 32 då ?

Anonym sa...

SI :P

Anonym sa...

... häftig bild, alla gapar samtidigt!

Anonym sa...

... häftig bild, alla gäspar samtidigt!

Anonym sa...

hmm... skrev fel å sen blev jag anonym...

Anonym sa...

kan nån som har Leksand - Nyköping på datan Seeda den?