torsdag, augusti 03, 2006

Så där ja

Esbjerg - Leksand 1-6
(0-2,0-2,1-2)

Period 1
0-1 G Karlsson (Saarela)
0-2 Wallenberg (Green)
Period 2
0-3 Elofsson (Saarela)
0-4 Wallenberg (Mikkola)
Period 3
0-5 Elofsson (G Karlsson)
1-6 Österby (Wallenberg)

Nu börjar det likna något. Gårdagens 2-1 var väl inte direkt vad man hade hoppats på. 6-1 mot ett danskt lag är ungefär vad jag förväntar mig av truppen i dagsläget.

Wallenberg börjar lika bra den här försäsongen som den förra, är det något man ska bli glad eller oroad över? Ja han har ju visat att han kan producera i allsvenskan när han lirade i Nyköping så jag tar det tillsvidare som ett gott tecken. Efter att jag såg honom på Åland för ungefär ett år sedan var jag säker på att han skulle ligga i topp på elitseriens poängliga, jag var i och för sig helt hundra på att Yan skulle dominera i elitserien och få något slags specialpris för sitt suveränt stablia spel i egen zon - det blev inte riktigt så, i något av fallen.

*

Bildfunktionen på den här bloggen vill sig inte riktigt så det ser inte ut som det blir några bilder varken från lördagen eller från mälarmasarnas superfest för ett par veckor sedan. Surt.

*

Noterbart, av dom 17 poäng Leksand producerat på de två matcherna i Danmark så är fördelningen följande:

Folk som var med förra säsongen: 7 (4+3)
Hemvändare: 7 (4+3)
Utsocknes: 3 (0+3)

*

Träning idag, kände mig okoncentrerad som fan - vet inte varför. Käkade rejält (mammas baconlindade köttfärsbiffar med potatismos) en bra stund innan men hamnade ändå i någon slags matkoma som jag aldrig riktigt tog mig ur.
*

Vad statistiken ovanför ska betyda har jag ingen aning om - tänkte bara kolla upp det.

*
Fick en födelsedagspresent ett halvår för tidigt idag, från mormor och morfar. En nyckelharpa! Så jävla nice... Har spelat på den som finns ute hos mamma och pappa så fort jag haft tid över där ute och det har dom tydligen vidarebefodrat till morfar - så nu har jag en egen. Dom kostar en bra bit över 5000. Den här var riktigt jävla fin, lättspelad och trevlig.

Fick även med en nybörjarkurs så vi ska se om jag inte kan kräma ur lite fina melodier ur den där till nästa års sillfest ute i Rönnäs, morsan lär väl gråta halft ihjäl sig.

*

Bristen på koncentration kan även ha berott på att jag såg fram emot att träffa Linda nu på kvällen - fast det blir ändå inte så. Visserligen skulle hon på Bosporen men dit orkar jag inte gå efter träning och utan pengar - det blir fler kvällar...

*

Herman fick matchstraff direkt, tydligen kört över någon lite väl hårt för domarens smak - det är bra det. Det har varit för lite dårar i laget, det behövs en ny Jardan/Bergkvist/Holm. Visst Ullman är på väg åt det hållet och förbi men han är inte där riktigt ännu.

Har pratat lite med folk som spelade i allsvenskan förra säsongen och enligt dom så finns det nog ingen forward i den här serien som inte är livrädd när Hultgren är på plan:

Karln verkar ju inte ha några spärrar alls

Me Like!

*

Me like brukar Linda skriva i sms till mig, nu ska jag duscha å sen lägga mig och sakna henne...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Emil. Tord Larsson BT , trogen bloggläsare. När Herman spelade i Brynäs fick han smeknamnet HERMINATOR .

Emil Nilsén sa...

Ja det var ju jävligt påhittigt av er...

Anonym sa...

Betydligt roligare att kalla honom Hulken :P