söndag, augusti 06, 2006

Tjoho 03:13

Kom just hem till Tote, ska dricka en resorb å sen somna framför någon fotbollsmatch. Vi mötte Nyköping Baltic Beasts idag - gick inte som jag hoppats. 6-28 i röven blev det, dom var snäppet bättre och tyngre i mitten, men framför allt fanns det ett par års mer erfarenhet på varje position vilket i längden blev utslagsgivand. Fuckade upp lite på slutet och skämdes som en hund, det vägs dock nästan upp av att jag delade ut ett par flygturer som jag vet att respektive motståndare känner av i morgon...

*

Ölning efteråt. Blev kallad Leksandsbög av tre killar som ville slåss, men sen ångrade dom sig helt plötsligt...

*

Som jag tidigare skrivit:

Skit i att gå ut i Leksand. Det är värt att prösja en chaffis för att slippa skitiga huset. Falun är ett ställe att gå ut på krogen - Leksand är ett ställe att gå hem från krogen. Missförstå mig rätt nu;

I Leksand går krogbesökt ut på att fixa rätt folk till efterfesten å det är där det blir roligt på riktigt.

I Falun är det krogen som är det roliga, sen käkar man å går hem...

*

Ultras Brownass har tydligen pratat om att "dom ska ställa till ett helvete för leksingarna på torsdag"...

Det kan ju bli jävligt intresant, om ni läser här småpojkar - lägg ner snacket. Ni har (i sann brynäsanda) inte presterat ett jävla skit på läktaren på tjugotalet år och ni är för unga/små/småväxta för att backa upp attityden öga mot öga tå mot tå.

Folk med koll inom brynäsleden, ja dom finns - men det är lååååååååååångt mellan dom, skrattar åt er och tycker, citat:

"Små lortiga skitungar som gör precis det bröderna Martinsson säger åt dom"

Ja vi får väl se hur helvete ni ska ordna för oss på torsdag ser ut. Jag har svårt att se hur det skulle kunna vara jävligare än ett år där vi åker ur, mora går till slutspel och färjestad vinner sm-guld.

*

För mig får Bäckströms karriär gärna ta slut på torsdag, mellan Ullman och Herman - det vore nått att skriva en sång om det.

*

Ni som har text och melodi på "för Leksand" bör öva in den - jag litar på att den sjungs med full styrka på premiären - och JA - jag tänker stå längst fram i år igen;

Jag vägrar sluta med att åka ur!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ett mycket välkommet besked! TACK för att du ställer upp, det märks direkt när du saknas vid match!!

Försöker komma upp på torsdag och då jävlar ska det sjungas!

Ses i höst!

Anonym sa...

Tack Emil! Du anar inte hur mycket du behövs på Norra Stå!

Anonym sa...

Vad var det jag sa.....
He´s back the Man in front of the Klack.
Fjantigt, ja jag vet men kunde inte låta bli!!!!
Tilsammans ska vi TILLBAKA!!!!!!!!
En för ALLA ALLA för en!!!!
Förenade är vi Oslagbara både på och utanför isen....
FORZA LEKSAND STARS!!!!!!!

Anonym sa...

Skönt att läsa det Emil. SUPERSTARS är inget utan dig,det bara är så.Hälsar en LIFare och superstars medlem i*ora

Anonym sa...

Och vad har Leksand presterat på isen då? Och läktaren? Jävla bajen wannabees...

Anonym sa...

Hrej Emil!

Hoppas du är ironisk om detta lilla stycke !!

För mig får Bäckströms karriär gärna ta slut på torsdag, mellan Ullman och Herman - det vore nått att skriva en sång om det.

Skall man se nästa generations storspelares karriär förstöras vid 18 års ålder. Hoppad du skojar ??