torsdag, augusti 10, 2006

Min favoritställning...

...är av trä och står just nu hemma hos mina föräldrar ute i Rönnäs.

Började med att jag och Pedalen ledsnade på att det inte målats någon flagga ännu under säsongen, så vi bestämde oss för att göra det. Vi hittade dock ingen lokal att vara i, vilket är lite udda då kraven inte är så stora:

Stort, mörkläggningsbart, ström, inga läckor i taket - det är inte mer som behövs. Det som det oftast skiter sig på är att folk får höra att man ska måla och dom vill inte ha färg på golv/väggar - vilket får betraktas som förståeligt.

Samma sak har pappa sagt om garaget ute i byn, så vi tänkte att vi bygger en ställning som vi kan ställa varhelst vi vill måla, lite plast på golvet och sen är det fritt fram att kladda bäst man vill. Problemet med en sådan ställning är att den tar plats även när man inte använder den - lösningen på det fick helt enkelt bli att göra den hopfällbar.

Efter lite ritningshjälp från pappa Jan-Erik under gårdagen kom jag fram till hur den skulle se ut och vad vi behövde inhandla. Väckte upp Pedalen i morse och hämtade honom med volvon, sen blev det en tur till Clas i sjön för inhandling av gångjärn, vinkelbeslag, muttrar, brickor, gängad stång och en bytta med skruvar.

Efter det ut till Rönnäs för frukost och planering - vilket avverkades på ungefär åtta minuter. Sen började vi såga virket och skruva ihop den. Blev inte riktigt som jag hade tänkt från början men ändringarna blev till det bättre.

Nedan några bilder från arbetet

Fixa fix

Borra borr

Såga såg

Försökte lägga upp en bild på den färdiga ställningen men det gillade inte blogger.com alls så den får ni se när jag lägger upp bild på flaggan vi målade. Den kommer för övrigt följa med till Sandviken i morgon om den har hunnit torka.

*

I morgon börjar det, har svårt att förstå det faktiskt. Ska lägga mig tidigt, klockan är just nu 00:54, och sova bort den här natten - vi målar igen i morgon på dagen. Ska vara ute i byn till klockan nio och äta frukost med dom, sen skjutsa mamma till tåget och efter det hämta Pedalen för att återuppta arbetet.

*

Ultras Brynäs och Sektion L - jävlar va rädd man blir.

*

Vet inte om jag skrivit det men mina onda aningar om matchtröjorna den här säsongen besannades inte - det blir i stort sett samma tröja som den gångna säsongen...

*

Fyra bilar med blandat men jävligt bra folk siktar in sig mot Sandviken i morgon, vi åker nog vid fyra - när exakt dom andra åker vet jag inte. Jag hoppas på ett öl/pizza-stopp på vägen dit men vi får helt enkelt se vad vi hinner - finns ett ställe med riktigt bra käk i Hofors av alla ställen.

*

Jiri who?

*

Öl i morgon? Ja några blir det nog...

*

Vi bör nog vinna i morgon - det är Brynäs första träningsmatch och dom har nyss gått på isen. Dra inte för stora växlar av en eventuell seger, vi har lååååång väg att gå. Men visste vore det trevligt att piska upp dom rejält.

*

För Leksand kommer köras många gånger i morgon.

*

Det är bara sittplatser, men vi har 20 platser där vi tänker stå - där finns det plats för dig med om du känner för att sjunga.

Vi ses på plats!

Inga kommentarer: