måndag, augusti 21, 2006

Säsongen över

Djurgården på bortaplan, ett revanschsuget djurgården - det borde bli en tuff match. Njäa, 50-0 till oss. Sex poäng av mig, fick bollen vid fyra tvåpoängsförsök och kutade alltså in tre av dessa, klart godkänt.

Var många härliga smällar under matchen, mest utdelade av oss - å det är ju det som är det roliga.

*

Södertäljes Erik Norbäck är i blåsväder, bra å gå ut på krogen efter en förlust när man har träning tidigt morgonen efter. Hur dum får man bli? Öl-genen funkar ju så att den första ölen gärna vill ha sällskap av en andra och en sjätte - tro mig jag vet.

Tälje har stängt av honom på obestämd tid, jag hoppas verkligen att dom inte gör sig av med honom. Visst, det finns mycket att sjunga om både storebror gladhockey och poopman men det gör ju inget om det finns ett lättpsykat nervknippe till i det laget som verkar bli den största konkurenten (2-7 mot mif???) om seriesegern i allsvenskan.

*

Känns både skönt och tomt att säsongen med Copperheads är över. Att spela match varje helg tar på både kropp och psyke. Avslutande lekträning på torsdag - sen blir det lungt månaden ut innan styrketräningen inför nästa säsong drar igång.

Missar troligen avslutningsfesten, då är jag i mora på hockey, å det känns faktiskt skit. Men inte kan man väl missa mora borta å båtresa? Känns inte så nu i alla fall, vi får se hur det blir - om jag inte dyker upp i mora så vet ni i alla fall vart jag är.

*

Äta mat nu å sen skicka iväg en jobbansökan till, i dag går den till ett i hockeysammanhang inte helt okänt handskar-och-skor-företag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med jobbet Emil!!

Anonym sa...

Emil, du behövs verkligen uppe i mora !


MVH. Peter

Anonym sa...

Ja du behövs i mora!! Säg åt lagkamraterna att flytta avslutningsfesten till lördagen!!

Anonym sa...

Emil har väl sina fulla rätt att gö vad han vill?

Och även om Emil är klockren som klackledare så lär vi väl försöka träna in oss så vi kan sjunga och tjoa även utan honom?