tisdag, augusti 15, 2006

Bulldogs 6 Copperheads 22

Ja fy fan - det här trodde nog ingen, i alla fall inte när säsongen började. Vi fick tokpisk av dom på hemmaplan, 0-34. Sen spöade Bulldogs upp Nyköping (som vann över oss med 6-0) rejält, 6-70 slutade den matchen.

Nyköping vann mot oss hemma i Falun förra helgen med 6-28 så det var inte mycket som talade för oss i söndags - kanske var det just detta som gjorde att vi till slut vann. Bulldogs var nog rätt säkra på att plocka hem sin fjärde seger för säsongen. Nu blev det inte så.

Vi var med direkt från början i matchen, annars brukar det ta ett tag för oss att starta upp och komma igång. Det var också vi som stod för matchens första touchdown. Själv fick jag kliva av en stund efter att en lagkompis dunkat sin hjälm rätt i min ryggrad - har aldrig upplevt en sådan smärta förut, och då har jag ändå blivit knivskuren samt fått en kyrkbåt på foten.

Sen började foten jävlas igen så jag var inne korta stunder och spelade tills det gjorde för ont - ut till sidlinjen och överdosera kylspray och sen in igen så fort det gick. Fick till ett par bra blockar och är på det stora hela nöjd.

Bäst i matchen var dock vårat defence, dom stängde ner i princip alla springspel och jagade livet ur den stackars quarterbacken när han försökte passa.

Årets skräll i svensk football - och jag var med. Det känns inte helt fel.

Hockey på fredag, verkar bli uppladdning och nerladdning i sportbaren. Blir dock jävligt lungt för min del, vi har sista matchen på lördag. Djurgården borta, kan mycket väl bli en vinst till där - sen blire utgång de'luxe i sthlm...

Inga kommentarer: