måndag, augusti 28, 2006

Hej då Fredrik - hoppas vi ses igen...

Jaha, då fick Vestberg, Eklund och Björklund lämna truppen. Inte helt oväntat att dom två sistnämnade skulle ramla bort, även om Björklund visade framfötterna rejält i Sandviken.

Vestberg däremot, jag blev överlycklig när dom plockade hem honom inför den här säsongen. Sist han var här dominerade han på försäsongen på ett sätt som minde rejält om Jensa i under dennes storhetstid. Ilskan när han slängdes iväg då finns kvar lite inom mig känner jag nu.

Hade han inte varit skadad på försäsongen är jag övertygad om att han legat högt upp i poängligan i årets allsvenska - nu får vi vänta ytterligare säkert nått år innan vi får se honom göra det, för nog kommer han tillbaka - han är på tok för bra för att glömmas bort i någon fattig hall i mellansverige (Sparbanken arena???).

Ytterligare två ska bort, det står mellan fransmannen, Persson och Bröms. För mig är det inget svårt val - det är Bröms som ska stanna. Pierre-Edouard har visserligen rivit och slitit för sin plats men riv och slit står sig slätt mot ett hjärta som varit blåvitt sedan födseln. Persson är visserligen mas, men inte härifrån.

Laget har byggts utifrån hjärta och där leder Bröms överlägset inför upploppet. Vi som såg honom göra sitt första a-lagsmål nere i Norrtälje glömmer det inte, sådana Ollasartade glädjefnatt vill vi se i arenan i vinter.

*

Börjar försäsongen idag, ska ner på gymmet så fort jag skrivit klart det här. Benpass är det som gäller på måndagar, enligt schemat jag har så är det ett pass om dagen, varje vardag i en månad som gäller nu - ingen nere på superstars kontor trodde jag skulle orka hålla i det, vi får väl se hur det går. Att folk inte tror jag ska fixa det är ju bara ytterligare en sporre till att slita på.

Ett annat sätt att motivera sig är ju att tänka på lilla Oskar, vår runningback, som behöver någon som spränger hål i motståndarnas defensivuppställning - å det vill jag göra så nu ska det slitas.

*

norra siljans skam har släppt en låt där dom hånar oss, masken, ejendals o.s.v. Har hört den en gång och det var ett gäng faktafel, inte helt oväntat kanske. Ska skriva ut texten här ikväll med rättningar. Blir nog rätt sent, ska kolla fotboll på bosporen tillsammans med klackräven J.F.T.S vid åttatiden.

*

Gymmet nu - ska bli kul å se vad man klarar av - har aldrig tränat styrka regelbundet förut...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Väntar med spänning på okvädet från nordsiljan...

(Ett gott skratt sitter ju aldrig fel)

Anonym sa...

När kommer låttexten egentligen ?
lr vad ska jag söka på för att finna den på något p2p prog?

Anonym sa...

första gången jag verkligen inte håller med dig.... BRÖMS SKA INTE STANNA...han har inte visat ett skit..