tisdag, mars 04, 2008

Rätt tungt just nu

På fyra dagar har jag tappat två vänner. Jag trodde inte det var sant i fredags när jag fick reda på att Patric hastigt avlidit - igår råkade Gösta ut för en skidolycka och han avled natten mellan måndag och tisdag.

Det känns bara overkligt och det mesta annat har hamnat i skymundan.

Ska på möte inför kvalserie på torsdag eller fredag och jag ska verkligen försöka hitta energi för att kämpa vidare - det hade dom velat att vi alla skulle göra.

Jag kommer aldrig glömma er - jag kommer alltid sakna er.

26 kommentarer:

Anonym sa...

Dom finns alltid med oss, kvalserien är tillängnad för våra stjärnor, fan va tungt det är just nu.

Vi syns senare grabbar.

Anonym sa...

De två killarna förtjänar all uppmärksamhet de kan få. Jag tänker på dom oavbrutet. Hockeyn kommer inte vara densamma utan er!

R.I.P

Anonym sa...

Vila i frid Gösta & Patric

Ni finns alltid med oss

Anonym sa...

Det känns overkligt, varför?!

~Gösta och Patric, vila i frid!

Anonym sa...

Världen är inte den samma utan dem.. ;-(

Riktigt jobbigt..
Patric som funnits med så länge.
Gösta... Ja en legend i sig..
Så jävla orättvist..

Mr. J sa...

Riktigt, riktigt tråkigt att läsa.
Mina tankar är med er.
Blev själv av med en stor supportervän och sann profil häromåret och delar era konstiga känslor - man är van att dela glädje och plötsligt finns bara tomrum.

Kämpa på!

Anonym sa...

Det finns mycket i livet som är viktigare än allt annat vi gör.
Det är först när någon är borta man kommer på det man aldrig sa.
Men man ska inte klandra sig själv, sorg och tankar är gott nog.
Mer kan man inte göra.

Anonym sa...

Ibland fattar man ingenting...

så djävla ledsamt!

Vila i frid

Patric och Gösta

Anonym sa...

Livet är grymt.

Har svårt att finna ord...

Vila i frid Patric & Gösta!

Fotomuppen sa...

Det var tydligen en vecka dan olyckan inträffade. Han låg på Karolinska i en veca innan han avled av skadorna.

Kan inte fatta. känns så tomt!

vila i frid Gösta och Patric!

Anonym sa...

Livet är orättvist ibland, i dessa dagar är sorgen oerhört svår...
Vad vi kan göra är att hylla våra fallna hjältar genom kvalet och framåt på det sätt dom skulle önskat, dvs röja, stötta och hjälpa laget i våra och deras hjärtan till stordåd...

"En dag att minnas, när natten stundas
inför mörkret, fångas svårighetens tanke
det gör ont att minnas, när ditt ansikte bleknat har
känslan, är mig dock lika nära, nu som då

En dag att minnas, när natten stundas
inför mörkret, fångas svårighetens känsla
det gör ont att minnas, när ditt skratt bleknat har
tanken är mig dock lika nära, nu som då

En dag att minnas, när natten stundas
inför mörkret, fångar jag in saknadens smärta
det gör ont att minnas, att du inte finns kvar här
döden är mig dock lika nära, nu som då"

"Stapleton" och Gösta....R.I.P
ForZa Leksand...

Jag säger OH, AH......

Anonym sa...

finns inga ord längre...tårarna har tagit slut...Men samtidigt kan man inte annat än le när man tänker tillbaka på både patric och gösta. Dom var båda heeelt underbara människor och gjorde man annat än skratta och va glad i deras sällskap?=) kvalet känns mycke avlägset men, inte hade dom velat att vi ska gräva ner oss..Nu ska de ray rayas i kvalet och dom kommer finnas med oss där,så även i baren..=)R.I.P Pojkar och tack för alla underbara stunder tillsammans med er,vi ses!

Anonym sa...

Kan bara prata för Patric.
Han har jag som Brynäsare känt ett antal år och tillbringat många roliga stunder tillsammans med.

Mästarcupen, Hockeymatcher och Vojens

Hans "Olle Goop" är det väl ingen som inte har hört :-)


R.I.P

Anonym sa...

Vila i frid Patric och Gösta!

Anonym sa...

en hälsning från mik efter en ganska tung dag själv,(hockey mässigt) hoppas det ordnar upp sig,lycka till i kval serien!!

Anonym sa...

Två människor har lämnat oss i stor sorg, men jag tror nog att dom finns med oss på norra stå när kvalet drar igång. Känner bara Patrik men Gösta finns nog vid hans sida han oxå. Leksingar som dom är/var. Vi ses säkert igen Patrik.

R.I.P. Patrik & Gösta

Anonym sa...

De har varit tunga dagar o kommer nog att vara tungt en tid framöver..
Kände inte Gösta men han verkade vara en glad o rolig kille..
Stapleton var en av dom underbaraste människor jag kände..
Kan inte förstå varför?!
Kommer aldrig att bli de samma att gå på hocky igen..

Ni är dom vackraste änglarna i himlen..

Vila i frid Patric o Gösta

Anonym sa...

Vila i frid Patric och Gösta.

Söderlund sa...

Vila i frid
~Patric & Gösta~

Anonym sa...

Vila i Frid Patrik och Gösta.

Tycker vi skall hedra dom med nån slags insamling. Jag är med och jag tror de flesta andra också.

// Mattias

Anonym sa...

R.I.P

Kände dem inte, men alltid tråkigt när folk dör...

Anonym sa...

Vila i frid Patric & Gösta

Anonym sa...

vila i frid , Patric & Gösta

jag kände inte nån av er men har träffat/sett er i klacken ...

ska ängna er många tankar under kvalet..men ni kommer nog att närvara på ett sätt vi inte förstår..

blåvittmonster

Anonym sa...

Stapleton och jag delade och brann för två intressen - LIF och trav. Har oförglömliga minnen från både hockeyn som travet, som förgylls av just honom. Tungt!

Såg verkligen fram emot dagen då Patric skulle införskaffa travhäst och till alla kommentatorers ve och fasa döpa denna till Kvistfrittkvastskaft... :-) Tyvärr blev det inte så, men jag ler fortsatt åt tanken och minns hans "upploppsreferat".
Att bo på vardrarhem i Lule´ med mannen var inte heller direkt tråkigt.

Du lever vidare i våra minnen och lämnade avtryck som inte suddas ut - Vila...

Anonym sa...

fyfan vad hämst:( vila i frid patric och gösta

Anonym sa...

Hoppas du mår bra, Emil, trots allt det här.

Gösta och Patric, I'll see you on the other side.