måndag, mars 10, 2008

Det drar ihop sig

mellan skulderbladen - får någon slags kramp/pirr/spänn-känsla när jag börjar tänka på kvalet. Den kom första gången igår kväll när jag, utanför en kass livsmedelsbutik i Falun, träffde en Copperheadspolare och han frågade om första hemma matchen. Jag hörde mig själv säga:

"Brynäs - på en fredag"

*skrivpaus för att lugna pulsen*

Det här är helt sjukt. Som jag skrev på superstars.nu - vi kommer skriva historia den närmaste månaden.

*

Tycker tongångarna på superstars forum är lite väl negativa - så där; nu fick jag det sagt.

*

Åker till Stockholm om 1½ timme - innan dess är det lite som måste ordnas. Biljetter, flyg och hotell till skånematcherna ska bokas, kort möte med Lif, packa upp, packa om, packa ner, kolla var i sthlm jag kan se playoff-matchen, äta någon slags frukost o.s.v.

Borde nog inte sitta här men jag känner mig hyfsat förhandlingslamad.

*

Mitten på kvalserien blir, hmmm, intensiv.

Ja men jisses. mora hemma på en lördag - sist vi hade helgmatch mot mora hamnade jag i tidningen av helt fel anledning. Nu ska det stå "Leksands klackledare piskade upp stämningen till oöverträffade höjder" eller nått liknande - inget annat.

*

Väntar på ett samtal från arenan nu - sen lär det ramla på fram tills avgång. Frukost är överskattat har jag hört - får bli nått från pressbyrån.

*

Det är alltså www.svt.se/glasklart som förhoppningsvis får kassan länsad av mig någon gång i sommar - tänkte att jag skulle gå in och tokdominera lite lätt på castingen idag.

*

Lackade ur totalt i telefon nyss - behöver nog lite frukost ändå.

*

Skaplig förvirrad nu om jag ska var ärlig. Ingen lek det här med kval, hoppas jag landar hyfsat innan farsan och jag åker hemifrån. Måste nog ringa till dom som ska stå för sovplatsen när jag kommer ner till stockholm och styra upp lite grejor nu.

Hörs...

25 kommentarer:

Anonym sa...

Sjuk kvalserie!!! man fattar det inte ännu. Leksand skall möta Mora och Brynäs i en kvalserie, snacka om publikmagneter. Skall åka på alla hemmamatcher och Brynäs borta. Sen får vi ju se om det blir VIK, då blir det ju en bortamatch till..
Nu kör vi alla Leksingar.
Bosse i Kolbäck

Anonym sa...

Hahahaha..
Gömma ramsan.. :-D

Anonym sa...

tick tick tick tick boom!

Anonym sa...

Flyg till Malmö och Ä-holm? Betyder det att det inte blir bussar trots den 110%iga satsningen?

I vilket fall, rekomenderar Helsingborg när du ska och se röglematchen. Ta båten över sundet och ta några dussin öl innan matchen.

Samma i malmö, missa inte Köpenhamn, som enligt hela skåne är det bästa med malmö.

Annars en pubsamling på Lilla Torg med SS och TMG, kanske?

Anonym sa...

Hoppas någon tar tag i saken nu, dvs. tar ner dig på jorden... Snacka om att de skickar dig käpprätt över till Tv4-huset & castingen till "en annan del av Köping"!!!

Anonym sa...

Håller med dig om den negativa stämningen hos valda delar på superstars.nu. Jag håller bli vansinning på balatack, Vopat m fl.

För. att inte - tala Om - Lillgud. Alltså... En halv Skärm Sida med tre Ords. Meningar. Max

Anonym sa...

Själv är jag inte heller felfri. jag TAPPAR ord istället. ;) "Håller på att bli" ska det stå...

Anonym sa...

Äri Skåne pga av en anställning jag har här. Är det så att ni behöver en bra å billig förfest så fixar vi det hos mig. ;) Sen har du/ni även en gratis sovplats här. :) Ni är välkomna att höra av er på; 0737004229 Hade bra. /Kristoffer.

Anonym sa...

Äri Skåne pga av en anställning jag har här. Är det så att ni behöver en bra å billig förfest så fixar vi det hos mig. ;) Sen har du/ni även en gratis sovplats här. :) Ni är välkomna att höra av er på; 0737004229 Hade bra. /Kristoffer.

Anonym sa...

Haha, läser på mik.se att mora kanske ska krympa bortastå inför KS. En seger i sig, eller hur Emil?

De vet väl hur det skulle bli annars... :-)

Nu är det iofs bara nåt som de där VILL att mora ska göra, men ändå...
En kommentar i bloggen kanske? Eller kanske bäst ska förbigås med tystnad? :-)

Anonym sa...

mg:
Det är väl inte så konstigt att ett hemmalag vill ha så stort utrymme till sina egna supportrar i en match som kommer att vara utsåld sedan länge - vi hade väl tyckt detsamma? Jag förstår inte riktigt vad du menar.

tegera>
Jag tycker ändå det är skönt att alla inte är tokoptimister - sådant kan sprida sig och inge en känsla av falsk säkerhet. Det här kommer att bli stentufft hela vägen, och vi kommer säkert få se en massa oväntade resultat på vägen till (förhoppningsvis) elitserien.

Anonym sa...

anonym: Jo, det hade kanske varit förståeligt om det vore så att mora kunde få så många på plats att man inte fick plats annars.. ;)

Men alla vet (inkl moringarna själva) att anledningen till att de vill att mora ska göra så är att annars gör vi FMMA till EA:s Annex vad gäller publikstöd. mora "borta" finns inte... :)

Med en lite drastisk liknelse vill de att mora ska göra ungefär som om AIK dragit skynke över 80% av platserna i Globen 1/4-02...

Tegera: Det ligger en hel del i vad du säger. Läser inte kvalserietråden om jag ser att de du nämner plus några till skapat ett inlägg

Anonym sa...

Hehe, alltid kul att kika in på din blogg Dalastark.

Fränt med texten i texten.

Anonym sa...

Behåll tröjan på så man slipper se svålen dallra. Var det Sveriges största hunk du skulle på casting för?

Anonym sa...

Vad jag önskar mig mest?
Kval serie och upp gång?
Eller att slå mik och vik i kvalet?
Det måste bli det sista.....Soory Emil men jag skiter i om vi går upp För slår vi vik och mik så är det klart.....

Anonym sa...

Nej, finns fler lag man måste slå. Men du menar kanske att spelar vi kvar mora så är iaf lite vunnet om inte vi heller fixar det...

Tja, lite så tänker jag med i mina mörkaste stunder. Det finns nåt värre än att LIF misslyckas i år med...

Anonym sa...

Leksingar boka egna biljetter till mora matchen så vi fyller skithallen i tomteland.Drakarna ska fan inte ha en plats kvar i den egna hallen.Leksing i .ora.

Anonym sa...

Du/ni som skriver en massa skit om Emil, lägg av med det. Fördelen med internet är att man kan välja själv vad man ska läsa. Så gå in på en sida ni gillar istället o låt bli med era personangrepp. Att ni är avundsjuka på Emils kvaliteer har vi redan fattat.
/Anna Gunnarsson, Stockholm

Anonym sa...

Avundsjuk på en "man" som inte ens klarar av att skaffa sig ett jobb. Skulle inte tro det. Men det är klart man ska se upp till en lönnfet "man" som slår folk till höger och vänster och inte står för sina handlingar.

Anonym sa...

Det här var ju det korkaste jag sett på länge...
En Anonym klagar på att inte Dalastark står för sina handlingar.

Anonym sa...

Man ska stå för vad man tycker...inte gömma sig bakom identiteten "anonym" mmm...är väl någon som inte gillar Emil helt enkelt. Mora ner i skiten Leksand till eliten! Keep on the good work Emil!!

Anonym sa...

alla leksingar boka biljetter på ticnet till mora borta så fyller vi träningsladan / Stiffler

Anonym sa...

Anonym sa...
"Vad jag önskar mig mest?
Kval serie och upp gång?"

Vi önskar oss att du kunde sluta att särskriva.

Anonym sa...

Helt sjukt!!!!
Biljetterna mot Brynäs och Mora försvann på 3!!!minuter..
Snacka om tryck i Ejendals


Bosse Kolbäck

Anonym sa...

Mora har mindervärdskomplex.. Jises vilka tomtar!