onsdag, mars 19, 2008

Overkligt

Ja det känns overkligt att det är idag det drar igång. Det är en lång resa vi har bakom oss, men nu ser man slutmålet skymta där borta bakom kröken. Ett sista hinder innan vi kan känna oss hemma.l

Vägen hit har varit låååång och det är många scener som passerar revy när jag tänker tillbaka.

Demontränaren som ville spela ett spel vi inte hade material för det. Målkungen som försvann när det inte gick att stå på bortre och vänta längre. Kungen som kom hem efter en halv säsong i Finland. Bråket i sportbaren. LTC's utveckling. Great Big Sea-sången. Otaliga fester. Ruskigt bra kamratskap.

Ja det är mycket, för mycket för att skriva ner här.

*

Har fått två rapporter från bussen, det verkar bli en klassikerresa ner. Själv flyger jag från Dala Airport vid fyra - blir tajt att hinna till arenan men enligt researrangör Håkan Åman så ska det gå.

*

Kurs, lunch, tifofix, dusch, avresa - dagens schema känns hyfsat späckat.

*

Naturligtvis kommer den nyheten nu - knappast en slump.

*

Måste hinna tvätta och torktumla innan jag drar på kursen, men det ska nog gå. I alla fall få i den rena tvätten i tumlaren så att jag kan packa direkt därifrån.

Hur mycket behöver jag ha med mig egentligen? Lär nog räcka med en ryggsäck.

*

Ska bli kul att se hur två meter trummis klämmer in sig i en trång flygstol.

*

Malmöutgång med Stiko ikväll - aldrig fel. Undra om Malmö har nått som matchar en onsdag på Baren.

*

Nu kör vi masar och kullor, för byn, för skölden och för fallna kamrater.

11 kommentarer:

Anonym sa...

.....för övrigt anser jag fortfarande att mora-pack är fega små skitar som törs provocera fram bråk på fyllan.....för att sedan inte våga stå för konsekvenserna utan måste ringa mamma och gråta ut...fega patetiska små grundsvin är vad det är.....får se om dom törs upprepa händelsen...
Väntar med spänning....

Anonym sa...

Kör hårt i Malmö Emil! Vi håller tummarna...usch, vilken rysare som stundas.. Verkar dock som om det varit bra fart på träningarna och Mr.Belfour verkar vara i slag så det här ska väl gå vägen..eller!? Nu jävlar kör vi- Elitserien here we come!!

Anonym sa...

Krossa Malmö

Håller sig grabbarna från att ta onödig utvisningar så tar vi detta.

Mot ES !!

Mattias

Anonym sa...

"Nu kör vi masar och kullor, för byn, för skölden och för fallna kamrater."

Där kom verkligheten ikapp mig. Herrejävlar, det är ju idag det börjar...

Anonym sa...

Visa pågarna vart skåpet ska stå, både på isen och på läktarna. Fyfan vad detta blir jobbigt..

Anonym sa...

Men förfan orka anmäla ett slag, Vafan man bryr sig inte så mkt om man får en smäl å en tand går av förfan, va e de för jävla fjolla.

Anonym sa...

Där rök dina kvalseriepengar Dala. Starkt jobbat av dig!

Anonym sa...

JAG ÄLSKAR DETTA...derbyn, brynäs förlust i andra omgången, vik krossas i Ejendal och ett sjukt drag mot mora i femte och sjätte omgången....Fattar vi att det händer. Se upp nu, för nu går tåget.

Anonym sa...

jisses din anonyma jävla tönt - hur vore det med en kurs i läsförståelse? Eller kanske bara en hjärna i skallen?

Anonym sa...

anonym 11:39>
Grattis, du har vunnit en hammock för dagens mest osmakliga inlägg. Och det har ingen koppling till om du är leksing eller moring.

Anonym sa...

Ganska dålig lottning om vi ska vara uppriktiga. Kan starta med två förluster. Det gäller att ha det perspektivet. Det blir lättare så. Dvs KS är de sista 8 omgångarna och poäng i de första två matcherna är bonus. Om jag, den borne pessimisten får rätt, deppa inte ihop efter två omgångar! Och framförallt. Hoppas att jag har väldigt väldigt fel!