måndag, mars 31, 2008

Bloggen hänger inte med - Lif olé!

Bloggen är, som ni säkert märker, lågprio just nu. Arenan har varit hemmet ett bra tag nu... Idag blir det dock tifojobb på avstånd för mig - har någon slags migränliknande bulldozer som river pannloben från insidan så det blir inget krypande på sportbarsgolvet för mig.

Hade dock tre trevliga här nyss och morgondagens grejor är framtagna. Litar fullständigt på att dom fixar det här utan mig.

*

Toksegerfest i lördags, total urspårning precis som det ska vara. Firandet klarades dock av under den kvällen - och redan från i går morse så har fokus legat på morgondagens match.

*

Har, typ mot min vilja, setat alldeles för mycket och tabellberäknat på sportplock.se. Möjliga scenarion med både vinst och förlust i morgon, hittade en kombination där tre lag har samma poäng inför sista omgången;

Då fick jag ont i magen kan jag lova.

*

Trycket i arenan efter 2-0 var det bästa vi haft där. Att se en sittplats som i varje avblåsning ställer sig upp och bara röjer ger mig en tår i ögat, inte minst med tanke på hur det såg ut på sittplats i gamla hallen när Superstars drog ingång i mitten av nittiotalet.

Sköningarna som satt bredvid bortastå gjorde även sitt till - vilka hjältar!

*

Blir film och lite plockning här ikväll. Fear and Lothing in Las Vegas står på menyn.

*

Nytt tangentbord och ny mus inhandlades idag. Annorlunda enter än vad jag är van vid så det har blivit en hel del ' istället för ivägskickade msn-rader.

Men det lär jag har vant mig vid inom en vecka.

Nästa inköp till skrivbordsavdelningen på 14B blir en stol, även den från Clas. Den jag har nu är mer än lovligt sliten.

*

moras kansli uppmanar Leksingar som ringer att köpa biljett på hemmastå - moras klackledare hotar dom som gör det med stryk. Bra kommunikation där uppe.

*

Har säkert ringt 10-15 pers idag och frågat mig om jag kan fixa biljetter - sorry, no can do :(

*

Ska spela Curling i morgon på dagen, första gången jag provar det. Risken finns nog att jag tar i för mycket, så är det iaf när jag bowlar enligt klotoraklet Marky Mark.

*

Spelade lite på kvällens matcher. Hundra spänn på hemmavinster i hockeyslutspelet i kombination med en Hammarbyseger borta mot Ljungskile - det känns som den bör sitta.

*

"Jag har aldrig mått så här bra och dåligt samtidigt i hela mitt liv"

Blåvit legend i Puck Munthe efter matchen

*

Abris och Forslund är kungar, fast det visste ni väl redan.

*

"Jag var ut i Falun efter matchen - Leksandsramsor ekade vart man än gick"

Tjejkompis på MSN - ruskigt kul att höra!

*

I morgon är det dag för rond 2 - nu kör vi!

6 kommentarer:

Anonym sa...

emil, skulle de va möjligt att få din msn??? Leksing i smedjebacken

Anonym sa...

På Bolanche jobbade vi i garderoben med Leksandströjor :) Mestadels uppskattat förutom av brynäsare och av ett fåtal moringar.

Anonym sa...

Imorgon direkt efter jobbet 15:00 rullar en bil upp mot Leksand, enkel resa 290km.
Det blir precis att man hinner till nedsläpp, men fatta vilken unik chans att få ha på sig "Borta" kalsongerna på hemmaplan.

Hoppas verkligen på att det blir gott
om folk i Arenan som går dit istället för att sitta hemma och se på TV.

Anonym sa...

Jaha så närmas sig dag 2.... I lördags satt jag stilla under hela matchen. Sonen klarade inte trycket utan tog på sig Leksands tröjan och gick ut och sköt i tre perioder... Imorgon tar jag och flyr och ställer mig ikiosken i Renoveringslunda.... PALLAR inte detta kvalet.

Anonym sa...

Ja jäklar vad kul om det blir lika många supportrar i Ejendals som i hela *oraladan. Jag kör åt lillnisse jag...

Anonym sa...

Här har du en uttömmande instruktionsfilm som tar upp allt du nehöver veta inför morgondagens curling! Berättarröst är masen Mathias Carlsson.

http://curling.dataphone.se/
LiveChannelOndemand/curlingensgrunder.wmv

O akta dig för Sur-Sune om det är i Leksand du ska spela! ;-)