onsdag, mars 05, 2008

Lite ljusare idag

Blev inte någon kurs för mig idag. Sov ut i morse och ringde upp kursledaren när jag vaknade, sa att jag skulle komma efter lunch. Men när det blev dags att gå ner insåg jag att jag varken skulle få ut nått av att vara där eller bidra med något, ringde och förklarade och dom förstod direkt.

Nytt försök i morgon.

*

Hockeylivet går trots allt vidare. Tre Leksandssegrar idag, själv såg jag från speakerbåset på när J20 säkrade slutspelsplatsen och skickade mora på tidig semester.

Kan nog bli en segeröl på baren ikväll.

*

Känslorna går som en bergochdalbana just nu, först upp sen ner och skakigt som fan är det. Försöker få livet att gå vidare som vanligt, det är vad pojkarna hade velat - men det är inte helt enkelt.

Har i alla fall fått lite klarhet i vad som hänt grabbarna och även fått kontakt med anhöriga till Gösta. Tack Göran för hjälpen med det.

Ruskigt skönt att sitta och sköta onlinerapporteringen idag på J20 och för ett ögonblick koppla bort skiten.

*

Blir nog en Karlstadsresa ändå i helgen och så en casting i Sthlm på vägen hem - snart kanske ni får se min vackra nuna i TV ;)

*

Riktigt skönt att Borås går till playoff istället för skitgänget Bofors. Nu ska Färjestad åka i kvarten så är det ett misslyckat år för Värmlandshockeyn - och ja: det värmer faktiskt.

*

Bergen vann poängligan - grattis Jens!

*

Skötte som sagt datorn på J20 idag, vilket innebär att jag efter matchen ska lämna protokoll till lagen och domarna - blev rätt tyst och hyfsat snea blickar när jag klev in i bortalagets omklädningsrum. Men det kan man bjuda på en kväll som denna.

Domarna var för övrigt från Närke, två av dom iaf - hyfsa lång resa hem nu i natten.

Dom skötte sig iaf helt okey.

*

Om Marius eller Hansén är på baren ikväll så ska jag bjuda dom på varsin bira.

*

Onsdag 5/3 2008
3 Leksandssegrar
2 Tomma platser på norra stå
1 Segeröl

Inga kommentarer: