lördag, juli 07, 2007

Torsdagen var riktigt trevlig. Glass med Stoltz, lite dricka på kvällen och en hyfsat galen utgång på skutan/baren innan det blev nattmat hemma hos ett par riktigt trevliga flickor i grannskapet.

Detta resulterade i att fredagen blev rätt seg. Lunchade på arenan med mamma och pappa och sent på kvällen, egentligen för sent för att äta, så blev det tacos framför teven med finsällskap.

*

Kan inte skriva någon rubrik, blogger.com verkar lite uppfuckat just nu...

*

Lövenklacken ska gå med i Pridetåget uppe i Umeå idag.

Lär plockas många billiga töntpoänger av Skellefteåfans på det här. Låt dom skämta om det "jag är inte förvånad" och "där hör dom hemma" har redan dykt upp på ett flertal forum.

Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Att stötta RFSL är farligt likt ett politiskt ställningstagande vilket jag inte tycker att supporterklubbar skall ägna sig åt. Låt den svenska hockeyläktaren vara opolitisk, där samlas folk från allt för många bakgrunder för att det ska kunna bli en homogen politisk enighet.

Samtidigt ser jag inget fel i att dom tar ställning mot diskriminering och så vidare, som ni märker så är jag lite kluven. Jag har inget emot homosexuella. Visst kan man argumentera att lesbianism (ja det heter så) gör att det finns färre flickor att ragga på, men å andra sidan så finns det ett antal snygga killar som är för upptagna av varandra för att stöta på dom flickorna som finns kvar - så det går nog på ett ut.

Till syvene å sist så är det upp till Green Devils och, som sagt, skippa dom billiga poängen och tänk efter lite vad dom gör och varför.

*

http://uk.youtube.com/watch?v=i0dzZTPWrSM
Äntligen någon som får Simon att le...

När jag fick klippet var jag rätt övertygad om att det skulle bli en kapning precis som i 90% av fallen - men karln dominerar.

*

Idag blir det baseball vid 13:00, grillen åker med. Ska bara slänga i mig lite mackor innan dess så en saftig köttibit lär inte sitta fel.

Baseball är förvånansvärt underhållande och även fast det kanske inte är så bra väder idag så ska jag se i alla fall en match.

*

Ikväll lutar det åt Borlänge, har en lagkompis som fyllt 25. Vet inte hur det blir, beror helt på hur dagen artar sig. Hur som helst så blir det Hallstahammar i morgon för uppladdning inför Dropkick.

Dropkick ja, tisdag. Sjukt kul ska det bli. Två dagars uppladdning hos Mühlegg. Tennis, musik, grillning, kanot, eventuellt tältning, Hügo, knapp och så vidare...

1 kommentar:

Anonym sa...

och här är simon stolt också=)=)
snancka om rätt vinnara.. kolla klipper emil!!!

http://uk.youtube.com/watch?v=qwkVnyfdGYQ&mode=related&search=

// Da Hair