söndag, juli 08, 2007


Mitt i natten...


Åker om mindre än nio timmar, har disk och packning kvar som måste fixas. Har ingen panik dock, gör ju inget om man somnar på tåget. Har laddat mp3-spelaren med Fredrik och Filips sommarprat samt ett gäng sköna P3-dokumentärer, det lär hålla mig sysselsatt hela resan.


Ja jävlar, kom på att jag ska hem också - får ladda ner lite mer grejor.


*


Det pratars mer och mer om Kim Staal. Som vanligt tätt från kansliet, men folk påstår sig ha säkera källor på att han skriver på under nästa vecka. Jag har fått lära mig the hard way att om saker låter för bra för att vara sanna så är dom troligen inte det.


Jag är därmed skeptisk tills jag får bekräftat från leksandsif.se eller någon på kansliet att det är signat och klart.


*


Leksandsif.se la idag ut länk till vår info om tifohelgen, utan att vi bad om det - stort. Är tiotalet från LTC som redan är klara och jag tror att vi kommer uppnå målet på 100 stycken nya flaggor. Motiv till hälften är klara och jag har tre veckor på mig att komma på andra hälften - målet är att vi ska ha minst 75 klara motiv innan vi går in i lokalen - väl där spånar vi fram den sista fjärdedelen.


Jag kommer ha min dator där för att snabbt kunna förverkliga deltagarnas motivförslag.


*


Mycket U-båt idag. Inte nog med att jag hamnade bredvid en submariner när vi kollade på rodden. K19 Widowmaker och Red October på tv samma kväll. Vet inte riktigt vad det är med undervattensfarkoster men dom fascinerar mig. Dock hoppar jag nog över att vara på en sådan under skarpa förhållanden - då kryper jag hellre omkring i skogen med min kära AK4B.


*


Diska och packa var det ja...


Helvete va jag ser fram emot tisdagen, ja inte bara den utan hela upplägget faktiskt. Hallstahammar i morgon för grillning, kanot, spel, vinyl i garaget, öl och bra sällskap. Upprepas nog på måndag, för att tidigt på tisdag åka lite mer tåg in till huvudstaden.


Knappar och bira lär det bli. En dag i sthlm där det ska träffas lite ultrasbekantskaper från diverse forum samt krängas biljetter till kvällen - sen kanske det blir lite knappar och bira innan konserten.


"Ett enda stort lyckligt slagsmål"


Det är den beskrivning jag fått - lär bli riktigt intresant.


Kvällen spenderas nog på ett sunkigt hak med billig öl - sen blir det sova sov i Årsta för att på onsdagen ta mig hem till Leksand på något sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

gick rykten från västeråshåll att dem ska komma med 40 st gulsvarta till halsta och göra stället till ett gulstart-hak... :) mkt snack från västerås som vanligt:) fy fan va power meet suger btw... dala har en fet flagga som måste göras... hör av mig mer om det på msn... // christoffer a k a varmasfalt;)

Anonym sa...

dala, Take em all!!!