torsdag, juli 19, 2007

60 dagar kvar

http://www.dailiescountdown.se/c.aspx?ukey=Z03070R0X03468D4F0M0R9D1D1D

Det börjar dra ihop sig. Snart bara två veckor kvar till första träningsmatchen. Visserligen bara en jippotillställning men det är ändå första chansen att se dom nya spelarna i en matchsituation.

Premiären mot Allmänna IK är nu bara två månader bort - hockeyabstinensen vet inte några gränser. Eller är det så här varje sommar?

Lyckas man förtränga dom här känslorna eller är det här den längsta jävla hockeytorkan någonsin?

*

Anmälningarna till tvåpinnsmålningshelgen ramlar in så smått - kan nog bli upp emot 20 stycken och då ska målet med 100 flaggor inte vara så svårt att nå. Skiter sig nått så det "bara" blir det 80 flaggor så ska det absolut inte ses som ett misslyckande.

Nått har för övrigt redan skitit sig - Djurgården krånglar så jag har match på söndagen där - och inför-match-genomgång på lördagen. Detta innebär att jag får åka fram å tillbaka till falun två gånger under helgen och inte kan medverka i den utsträckningen jag velat.

Det ska dock inte vara nått stort problem, Åberg kommer närvara och jag litar helt på att han kan styra upp det mesta. Jag blir borta lördag 12-15 och söndag 12 - 19, det gör alltså att jag missar den planerade avslutningstiden, vilket är lite surt - fast folk kommer förhoppningsvis hänga kvar längre på söndagen, i alla fall dom som bor i närområdet.

Avslutningstiden är satt så folk ska kunna hinna med sista tåget mot Stockholm som går strax efter sju. Ska man inte längre än till Borlänge så går det ett tåg efter nio. Då hinner jag hem för att hjälpa till med att plocka undan vilket jag verkligen vill då det är jag som får ta skiten från Arenahåll om det inte är fixat.

*

Jag har sagt det förut, jag vet. Det har aldrig blivit så, jag vet. Är det någon idé att säga det igen? Fan vet.

*

Bojken kom hem igår - blev en sen middag på Bosporen med henne och Ida. Mycket roligt hade hon att berätta, undra hur mycket hon kommer skriva ut i sin blogg egentligen.

"Jag har haft min brorsa som bror hela livet"

Nähä?

*

Jag säger det nog ändå...

*

Var på körskolan i tisdags och skrev under lite papper. Jävlar va tid det tar att få uppskrivningstid för taxikortet. Jag skulle ju vilja börja jobba nu - har dock varit på arbetsförmedlingen så den delen är löst. Gick ovanligt smidigt.

*

Kanske sparar det till nästa inlägg ikväll någon gång.

*

Även träning i tisdags. Kevins get back in shape camp. Fortfarande ont, nån jävla spring åt ett håll och titta åt ett annat, i par, medans man bär en hjälm - sjuk träningsvärk i magsidorna. Lär väl inte bli snällare ikväll...

*

Har pratat med LTC-folk om lite förändringar inför nästa säsong. Samtliga har varit positiva och jag tror nog vi kliver in i den nya kostymen redan på Clas Ohlson Cup. Ingen stor förändring men ack så viktig för framtiden.

*

Ritola drar. Jag både förstår honom och oroas. Inte för oss, vi har många forwards men är det verkligen rätt av honom att dra? Jag förstår att han tar chansen och jag hoppas det går bra för honom på andra sidan pölen.

Förklarade det för honom via sms och fick senare svar:

"Jag kommer tillbaka"

Inga kommentarer: