fredag, juli 20, 2007

Borde nog sova...

Ska upp strax innan sju i morgon, sätta mig i en bil och åka till Orsa för kurs i miljövänlig körstil, kartläsning, första hjälpen och lite annat som man förväntas kunna som taxichaffis. Kursen innebär att jag missar en Copperheadsträning med obligatorisk närvaro och troligen blir bänkad första quartern mot DIF - men vad ska man göra, kursen är ett krav för att få köra färdstjänst...

*

Spontanstartade en ny blogg i går, http://emilvsida.blogspot.com, vet inte hur seriös den kommer bli. Tännis blev det i alla fall idag. Wimbeldonstuk med skumpa och jordgubbar. Sen blev det bad i Siljan. Helvete va kallt det var, men man vande sig snabbt. Vissa snabbare än andra - Ida grinade när hon hade doppat sig ;)

*

Sitter ute i byn nu, åkte hit efter tennisen och lekte lite med Anton, käkade, bar möbler inför morgondagens loppis och sen tog jag en tur ner till sjön för att fiska lite. Har precis inget tålamod alls när det gäller fiske så det blev inte många kast innan jag plockade ihop och cyklade hem.

*

Ska försöka ta mig till Falun i morgon kväll, en lagkompis ska iväg å spela på college i USA och det är någon slags avskedsfest för honom. Vore riktigt skönt att få säga hej då på riktigt - hoppas jag kan låna bilen över natten så det funkar rent logistiskt.

Ska nog inte vara nått större problem.

*

Missar mälarmasarnas sommarfest i morgon, surt. Det var riktigt kul förra året. I år skulle Tobbe O ner så jag hade skjuts och allt - men som sagt, det är jobbet som får vara prio ett just nu.

*

Det där jag skrev om igår som jag inte riktigt vet om jag ska säga var att jag nog flyttar från Leksand om ganska exakt ett år. Har bestämt mig för att plugga. Det känns som jag bara står och stampar och inte kommer någonstans i livet just nu. Kollade upp möjliga studieorter och program och journalistprogrammet i Sundsvall hade jag kommit in på i år med mitt högskoleprov - så jag satsar på att komma in där nästa läsår - alltså hösten 2008.

*

Sova nu, slaggar nog i soffan framför teven - så kan jag dåsa bort till gamla härliga avsnitt av CSI...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Emil, då har man någon att dela bil med när man ska hem till Dalarna på match!

Svårt att inte trivas som fisken i vattnet här i Sundsvall och högskolan håller dessutom hög klass = bra käk och mycket fina tjejer!

Dessutom kan du börja lira med oss i Sundsvall Flames, förhoppningsvis i 1:an....

/Lars

Anonym sa...

Lycka till! Helrätt att röra på sig. Leksand och Dalarna står alltid kvar.

/Leksand Fanatics

Anonym sa...

OK emil då vill jag se ett röj på en helt oviktigt match som mot icebrekar ANNARS SÅ FÅ DU BLI KVAR kom igen och visa oss vart vi ska T I LL BAKS /SUPPERSTARS

V-ås

Emil Nilsén sa...

Icebreakers är ingen match, förvänta dig inget på den...

Det är ett jippo, jag kommer finnas vid ett bord på terassen.

CO-cup däremot - då blir det RAJRAJ

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha