måndag, juli 16, 2007

Stäng av

Hyfsat dryga drömmar i natt. Först någon LOST-inspirerad dröm där skurken var en översmart korallorm som inte bara kunde göra sig osynlig utan även kunde kommunicera genom att lägga ut bokstäver på marken.

Andra drömen började med skoteråkning utanför Arenan, sen match mot Arboga. Innan matchen informerade Leksands IF om en ny spelare på try-out-kontrakt. Självklart blev man rejält nyfiken men när namnet Calle Steen ofentliggjordes blev man istället rejält förbannad.
Som tur var så var det bara en dröm...
GAH - jag e fortfarande lite arg.
*
Den skickliga popsnickaren slår till igen. Sveriges Tom Petty är en händig man .Och sommaren är hans, Per Gessle
Att ha mage att jämföra Tom Petty, som skrivit några av dom vackraste texterna/melodierna som givits ut med en tönt från Halmstad som om blivit sämre och sämre ju längre åren går är fantastiskt.
Carl-Johan Bergman brukar vara en av få ljuspunkter i FK, men nu är han snett ute. Han kallar 4300 personer i Gropen för en publikfest - det är ju för fan FMMAsiffror vi pratar om, och vi vet hur mycket fest det brukar vara där.
Sen slänger han en pik till vår sittplatspublik:
...publiken i Sammilsdal, som till en början är förvånansvärt svårflirtad (flyttar hockeyvintrarnas sittplatsfolk i Ejendals arena till ”Gropen” på somrarna?)...
Tja, jag vet inte hur mycket han har varit runt i andra hallar i allsvenskan/elitserien men det kan inte vara många. Den utvecklingen som vår sittplats gjort de senaste fem åren, för det var riktigt dåligt förr, är fantastisk. Jag säger inte att den är bäst i sverige, jag har bara inte sett någon annan som är bättre.
Lägger man där till vad dom fått utstå i kontrast till andra stolsittande hockeyfans som låter (Karlstad, Göteborg, Övik - fast dom buar ju bara) så bör man visa lite mer respekt än så för sina läsare.
*
Begravning i fredags, drygt var det - kändes som jag redan hade gjort klart och sagt hej då på mitt sätt. Det var i alla fall knökfullt i kapellet på kyrkogården och en fin cermoni med mycket musik.
*
Lördagen blev det Kvarnsveden och en sjukamp i tvillingarna Wahls regi. Resultat kommer dyka upp på milsbo.se under veckan. Jag kom näst sist, löpgrenarna var inte min grej direkt - men jag vann kulstötningen ;)
Bilder finns på hulda.se
*
Söndagen blev hemresa och sen lite vila. När jag låg där och trynade som skönast vaknade jag av att det ringde på dörren. Där stod en dambekant med en kompis som supit i kull. Jag kanske är för snäll men jag tog in dom för att hjälpa till. Som tack för det fick jag golvet, mattan och min favorittröja nerspydda - då var det ingen glad Emil som stövlade iväg genom Leksand medans damen i fråga fick städa upp efter sin kompis.
Har blivit lovad ersättning för tröjan och mattan - så då gär det väl på ett ut.
För er som brukar umgås med mig kan jag säga att jag även var hungrig när jag vaknade, så då kan ni tänka er hur åskmolnen hopade sig över huvudet.
*
Tack för att du finns Magnus!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Per G var riktigt bra igår. Han blandade både gamla som nya låtar. Men det är väl tur att vi alla inte har samma smak i allt, hur skulle de se ut....

Anonym sa...

Gessle är en fjant,

han borde inte ha återförenat det där jävla skitbandet nåt mer, snacka om Pengah*ra

Jonas

Anonym sa...

- Gessle har alltid varit, och var även under denna konsert i Leksand riktigt bra. Han är även en av dom bättre låtskrivarna i Sverige tillsammans med bl.a Winnerbäck. Gessle är sommar!