måndag, juli 23, 2007

Kolgården, Falun, 04:30, söndag morgon...

...tre alldeles lagom glada pojkar knallar ut i vattnet. Det är en perfekt avslutning på en galen kväll som innehöll ett halvt fotbollslag, två franska hockeyspelare, massa brudar, en sönderskuren stortå, ett magplask på en hög med trasiga tegelpannor, en gigantisk flaska rom, brottning i gröngräset och så vidare.

Galenskap, vänskap, gemenskap - precis sôm hä skâ va!

*

I morgon börjar förberedelserna för flaggmålningshelgen, kan även den bli rätt galen. Femtiotalet motiv är klara, det betyder att jag måste snitta tio nya om dagen fram till fredag - en rejäl utmaning.

*

Var min stortå som gick sönder, gör ont som fan nu och det blödde rejält i går. Vill det sig riktigt illa så kanske jag missar årets match, den mot DIF på söndag. Helvete... Kanske skulle kollat hur botten såg ut innan jag kastade mig i vattnet...

*

Avskedsfest för Shark igår. Riktigt roligt - lite stelt i början men det spårade riktigt trevligt framåt midnatt. För mycket roligt för att skriva med här, men Dronten hälsar att utsikten från taket var magnifik.

*

Tack för igår ;) Babe...

Inga kommentarer: