onsdag, oktober 11, 2006

Stolt över att stå på norra

"Idag visade norra vad vi är gjorda av för virke - nu är det dags för dom med skridskor på att göra detsamma"

Brukar aldrig gå ut med hur, på vilket sätt, eller varför jag agerar - men ovanståend mening gick iväg via sms till ett gäng telefonnummer efter dagens match. Svaren, om jag får några, kan komma att redovisas här.

Norra ståplats - jag törs utan att tveka utnämna den till den absolut bästa klacken i hockeysverige just nu. Ni som var på hockeyn idag förstår precis vad jag menar. Starbabes ringde, gamla spelare på sittplats skickade sms, folk på väg ut stannade mig och frågade va fan vi sysslar med, o.s.v.

Vi bar fram dom i sista perioden, reduceringen och kvitteringen är våra.

Sträck på er norra ståplats - ni har något att vara stolta över. Oavsett hur mycket ni blir hånade i morgon - sträck på er: Ni är bäst i Sverige, förmodligen i norden.

Vi är norra och vi är alltid här!

over and out - baren nästa.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart att se och höra Norra stå ikväll. Tack Emil och alla andra gaphalsar som får Ejendals att lyfta!
Vi ses på söndag!

Anonym sa...

Hur det går mot Löven kan påverka en del hur många som kommer tyvärr... :-(

Men jag kommer att vara där och vråla! :-)

Det lättar lite i hjärtat av att läsa sånt där iaf.

Anonym sa...

Ni på Norra stå är underbara... Ni gjorde att biljettpengarna för kävllens match inte kändes helt bortkastade! Leksands två sista mål var helt klart era. Hoppas bara spelarna inser vilken underbar klack ni är!!

Vi ses på söndag! (står nog då...*L*)

Anonym sa...

Faktiskt, HELT underbart att se och höra norra stå igår! Det är jävligt kul att stå där i gemenskapen och stämningen, men jag se hockeyn mycket bättre på sittplats... är ju lite kort liksom... :) Har i alla fall världens bästa sittplats (säsong!), så jag är glad. Bara Leksand börjar vinna igen. Och Mora förlorar.

Anonym sa...

Svårt att hitta rätt ord. Vilken sanslös urladdning. Trots förlust mot självaste Bajen så kommer jag länge minnas matchen då klacken var fanimig helt otrolig!!

Hoppas på triumf mot Löven ikväll så att det blir ett härligt tryck på söndag! Då jävlar.

Anonym sa...

Dags att boka biljett till matcherna mot HSS.....

Anonym sa...

Vafan är HSS??

Tungt nu, förstås. Jag förutser ganska lite folk på söndag, tyvärr...


Men desto mer synd för dem då. :-)

Anonym sa...

...som stannar hemma alltså... :-)