fredag, oktober 27, 2006

Börjar dra ihop sig

Vaknade tidigt, nåja, emiltidigt, vid åtta å hade bara en tanke i huvudet:

I morgon åker vi!

Satt mig vid datorn, alla mp3or i en enda playlist och så random. Varenda låt verkar handla om Leksands IF i allmänhet och resan i synnerhet. Stroferna på skölden ovan är första versen av Winnerbäcks låt "För dig".

Dom två följande verserna går så här:

Du är resan som jag velat ska ta fart,
du är gåtan som jag aldrig löser klart.
Du är början på nått nytt, och något underbart:
För mig, för mig, för mig!

När hösten kommer å tiden gått för fort,
när allt känns på rutin å redan gjort.
Ska jag samla mina krafter å göra nånting stort,
för dig, för dig, för dig.

Man behöver knappast anstränga ihjäl hjärnan för att förknippa vers två med helgen som kommer och vers tre med hyllningarna till skölden, färgerna klubben och laget från norra stå, superstars och LTC.

*

Fotomuppen klarade teorin i morse. Jag tvivlade aldrig - hon är för smart för att inte fixa det helt enkelt. Blir till att köpa en liten flaska bubblevatten och fira innan match.

Hon kommer troligen klara uppkörningen på första försöket också något som jag inte fixade - gick lite för fort; å det har det aaaaaldrig gjort efter det.

*

Nyköping hemma idag, bra uppladdning. Fredagsmatch, mycket bra folk på plats, många sundsvallsresenärer utifrån som dyker upp redan idag och slaggar på diverse soffor runt om i länet.

Men ta inte miste: det är Sundsvallsresan det kommer pratas om i pauserna, inte hur dålig Hucko egentligen är. Blir lätt så när det är stora grejor på gång, samma sak hände inför Luleåtripparna. Det händer allt för sällan att sådana här resor blir genomförda.

*

Missar första träningen med Copperheads, den är på söndag. Fuck, känns inge bra. Mailade mina förhoppningar och mål till coach, det är väl det som vi ska prata om på söndag. Träningen har gått hyfsat, har tappat sju kilo och känner mig starkar än någonsin.

*

GAH, nu är hon halv elva. Ska ner på superstars strax, låt klockjäveln ticka på nu. Vid fyra kommer muppen å då öppnas helgens första kalla - lär inte bli den sista.

*

Sundsvall här kommer vi!

3 kommentarer:

Fotomuppen sa...

ååh..du e för gullig! ..ja FAN! Nu JÄVLAR ska kortet bli MITT!!

I morrn drar vi på paaarty!

Anonym sa...

Winnerbäck! Kung.

Ses ikväll då. Eller ja, jag ser nog dig, men du ser nog inte mig. :)

Anonym sa...

Klacken var kunglig ikväll som vanligt!!! Tack, alla underbara!

Btw.. ur FK idag: "Efter behandling med bland annat akupunktur är Huokko dock redo för spel mot Nyköping."

Visst bara hårda killar som tar akupunktur.. ;-)