torsdag, oktober 19, 2006

Int va're så odumt

att vara i Scaniarinken idag...

Å in kom jag, utan problem. Ringde säk.chef.ejendals under eftermiddagen och kollade vad som gäller för avstängningar. Dessa skall rapporteras till hockeyförbundet och sen har den avstängande klubben delgivningsplikt vilket genomförs antingen via ett rekomenderat brev eller personlig delgivning.

Inget av dessa två har hänt så det var med ett glatt humör och en stor kasse bärs jag satte mig i Stoltz V40 för avfärd.

*

Jobba i morgon, rätt trött nu - klockan är en bit efter halv två, men va fan: Känns som humöret kommer vara på hyfsat rätt sida gränsen i morgon. Dessutom blir det Lost i morgon kväll avsnitt 3:3.

*

Bra ny sång idag, jävligt bra ny sång. Kom på den igår och idag satt den, på lördag lyfter den taket. Melodin är Det lilla ljus jag har och texten går som följer:

Vårat mål är klart;
VI SKA GÅ TILLBAKS!
Stå ivägen om ni vill;
VI SKA GÅ TILLBAKS!
Sjung nu Superstars!
VI SKA GÅ TILLBAKA!
Gå tillbaks,
Gå tillbaks,
Gå tillbaks!

Funkade rejält bra!

*

Ja du Janne, allt är typ redan sagt, men återigen:

TACK!

*

Ryktas om att en viss #12 fick en kasse bärs för tacklingen på stackars Calle. Jävlar va ont det såg ut att göra när han tog sig av isen.

Nice!

*

Riktigt skönt gäng på bortastå i Södertälje. Calle fick höra det han skulle, många gånger. Domare Persson, ni vet han som inte tyckte om min megafon, visade med all icke önskvärd tydlighet att han glömt bort oss lika lite som vi glömt bort han. Detta fick naturligtvis oss att visa samma sak.

För Steen och Persson gäller samma sak:

Skit ska skit ha!

*

Körde lite paketbil på ett inte helt lagligt sätt idag, träffade på farbror polisen.

"Det gick lite fort där va" tyckte dom...

"Klart som fan, jag ska ju till Södertälje i eftermiddag, har bråttom"

"jahaja, kör då..."

Blåvita poliser - fint dä!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fan att jag inte var där! Själv satt jag och skrek rätt ut i soffan och min kompis i andra änden av telefonluren fick nog tinnitus.

Anonym sa...

Förresten, bra poliser det där... :)

Anonym sa...

pööörfekt, ska jämt skylla på södertälje när jag torskar fortkörning :P

Fotomuppen sa...

aha..de är alltså SÅ man ska göra om man blir haffad för polisen för fortkörning!;) ska komma ihåg de till teoriprovet! haha

Anonym sa...

FRÖKEN CALLE har ont idag.....

Tänk att vi fick janne o skänkte bort Bemström!

Fredag 12 januari 19.00 Leksand - Södertälje.....
FULLSATT I EJENDAL!
Då ska fröken få en smäll igen..hoppas anna är med så hon kan trösta tjejen sin!

/Vopat

Anonym sa...

Jag brukar skylla på att jag är för full när jag har blivit stoppad för fortkörning...

säger också fan att jag inte var där...
pernolf