onsdag, oktober 18, 2006

Morgonhumör

hockeyn och allt annat gör ju att man inte är på topp just nu. Mornarna är värst.

I fredags trodde jag att jag lugnat ner mig, men icke.

Kom till ett leveransställe där det utanför bakdörren sitter ett gäng damer i 50års åldern och röker. En av dom kommenterade paketbilens något skadade front med ett överlägset och drygt tonläge:

"Du får väl för fan köra lite lugnare, ser du inte hur bilen ser ut?"

Vet inte varifrån jag fick svaret men jag hasplade argt ur mig:

"Då skulle du se hur barnvagnen jag krockade med ser ut!"

Smidigt? Nej

Trevligt? Knappast

Dumt? Ja

Hockeyrelaterat? Absolut!

*

Vänder det ikväll? Ja i går kändes det så, men nu på morgonen känns det som att det inte är någon idé att åka ner. Få se hur jag känner vid lunch när jag skakat av mig det värsta, just det, morgonhumöret.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"hela sverige ska få se... trevliga tlc... ehm. ltc."

Fotomuppen sa...

ja..de va ju liite klumpigt sagt..men hallå! man måste ju ha nån humor;)

Anonym sa...

Hoppas att Janne hjälpt upp ditt morgonhumör imorgon...

Anonym sa...

Tack för att du kom Emil!