lördag, oktober 14, 2006

Jag kan åka skridskor

men jag åker jävligt dåligt - iff jo gätt maj driftt

*

Snefylla igår efter matchen, så förmiddagen gick åt till att reparera en anslagstavla, sätta tillbaka en postlåda där den skulle vara samt köpa och montera en ny postlåda då postlåda två inte överlevde natten.

Fruktansvärt onödigt, även om det hade fler orsaker än hockeyn. Telefonen åt helvete också, så om någon snäll själ har nått gammalt skräp liggande kan ni slänga den i tifohinken i morgon.

*

Innebandy i arenan idag, vilket jävla skämt. Innebandy är ingen sport, det är en motionsform med ett seriesystem. Ska faktiskt dit ändå - men inte för att se vuxna män skrika efter utvisningar när dom blir puttade över en utstruken pingisboll som dom envisas med att kalla sarg - ska packa Leksing tills jag dör-paket.

*

Andra saker som reparerades i morse var en vänskap till en älskad vän och en relation till min exflickvän, älskad fortfarande även hon.

*

Debuterar som krönikör i arenamagasinet i morgon - är rätt nöjd även om jag i efterhand kanske tycker att jag staplade lite väl mycket klyschor - fast lika illa som det är att lyssna på Tommy Sjödin blir det ju i alla fall aldrig.

*

Dagens låtar:
Return - Sing me a song
Jimmy Buffet - Send lawyers, guns and money (the shit has hit the fan)
Beatles - Something in the way
Pantera - Walk
Docenterna - Utan dig

*

Ja va fan, klart man packar. Niklas Jidhe? Näe - LTJD

*

Varenda jävla låt verkar ju handla om Linda nu för tiden - klart som fan när det är slut. Fast det känns som det här är det bästa som kan hända, kanske. Drygt, kan inte stänga in mig själv heller, FUCK. Ja vad säger man...

*

Speaking of klyschor. Det är inte nu vi ska vara bra säger Jukka. Jag vet inte varför men jag tror fortfarande på det här. Törs man skriva det utan att bli hånad? Hånad ja, det blir man ju vad man än gör nu för tiden - så det spelar nog ingen roll vad jag skriver.

*

Snart drar fotbollsträningarna igång. Jävlar va jag ska smälla, har aldrig varit starkare än jag är just nu. Närmast var nog när jag precis muckade, ingen lek då heller - men då blev det boxning och det gick ju rätt bra - spöar utan problem skiten ur postlådor.

*

Det är inte nu vi ska vara bra förresten?

Jo - vi ska vara bra JÄMT

*

Ska käka nu, köttfärsbiffar med ädelostsås - pasta till det. Så jävla hungrig, men ingen aptit - ni som haft en sån här kukjävlaskitdag förstår precis vad jag menar.

*

Tung träningsperiod drar igång på måndag - ska bli ännu starkare. Har träffat en kille från tysklands grannland, ni vet det med bankerna - tänkte inte ens försöka stava. Han har lirat i 15 år och varit linjecoach för landslaget i två - ska börja träna med honom.

Överger alltså Max-OT för stunden och inriktar mig på mer fotbollsspecifik träning: explosivitet i benen och rejäl styrka i överkroppen.

Coach Kevin säger:
Emil, you are the fullback - you dont have any moves: Just run them the fuck over!

5 kommentarer:

Anonym sa...

låter heter something och endast detta. harrison i toppform

Anonym sa...

Jag tror att det stavas Svejs. /P

Anonym sa...

Hoppas knutarna försvinner och magen blir i lag. Allt gott.

fredrik

Anonym sa...

Kommer hinken till A2 imorrn och klacken jobbar stenhårt som mot Bajen slänger jag gärna i min gamla Nokia 3330, ok eller? ;-)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.