måndag, oktober 09, 2006

Helt tätt

Tror jag tog upp det förut men det är värt att nämnas igen: det är täta skott uppe på arenan nu. Nu är det möjligt att den senaste värvningen gick snabbt, men ändå.

*

citat från älgskogarna runt Leksand

Äldre tysk dam:
Jag tycker det är fel av er att skjuta dom oskyldiga djuren!
Jägare:
Jajaja, men starta två världskrig det går bra det?

*

Mike Seklenka är för övrigt sjukt lik Conan O'Brien, i alla fall på de bilderna jag hittills sett av honom.

*

Drakarna är på väg att passera en milstolpe - mer om det när dom äntligen passerat, men förbered er på en vild fest uppe i mora.

*

Vem får kliva åt sidan av backarna nu? Ja Huokko, Österby, Vaarasuo (som för övrigt ikväll krävde tre alt+tab till leksandsif.se för att få sitt namn rättstavat) och Granath bör sitta rätt säkra. Huokko producerar, Österby är Österby, Vaarasou (ctrl+c, ctrl+v) gör ett riktigt slitjobb i det tysta och Granath är framtiden. PetterNiklas är skadade så då är frågan vem av Herman och Elof som får vara kvar när vi kör på sex backar.

Hugget som stucket skulle jag tro, Elofs plats i powerplay lär Siklenka (endast en alt+tab krävdes, och det var ändå rätt från början) ta över så då kanske det är #21 som får vila upp sig på bänken.

*

"Ibland när jag är nykter förstår jag inte själv vad jag säger"
LTC Älvdalen i Gränby

"Klockan 23:00, ska du med Chippen?"
Målat på en flagga som hängde uppe på Råsunda under Sverige - Spanien, ja ni gissade rätt: LTC Älvdalen på turné

"Checklista. Utslängd från krogen. Skorna bortsupna. Köpte nya av en turk för 300 spänn. Bra fest"
Sms som dök upp i lördags, gissa vilken LTC-avdelning som skickade...

*

Nästan en poäng per match i Österrike, frågan är vad den ligan håller för klass jämfört med allsvenskan, och framför allt vilken klass den håller jämte de två elitserielagen som vi får möta i kvalet.

*

Bajen hemma på onsdag. Kan ju bli, hmm, intresant på läktaren. Bajens firmapojkar verkar ju gjort det till tradition att slåss med familjefäder och vipkortsinnehavare när dom är här på besök. På isen ska det inte vara nått problem.

*

Lillebror sköt en älg idag, tre skott - riktigt bra träffbild. Samma höjd - ungefär 10 cm mellan ingångshålen. Kanske ska börja jaga jag med, jag skjuter ju bättre än både far och bror.

*

Vilka lag får vi möta i kvalet då? Ja fan vet. Malmö känns självklara på nått sätt, men sen är det ett helt gäng som kommer kriga inte bara om att slippa kvalet utan även om att spela slutspel. Skulle inte bli förvånad om det finns sex lag inom sex till åtta poäng från elfte upp till sjätte plats.

Frågan är om det är till fördel för oss underifrån. Vilka är lättast att möta: ett avsågat lag som fått stryk hela säsongen eller ett lag som inte blir klar för kvalet föräns i sista omgången? Framtiden lär utvisa för det blir just precis det vi får möta, ett av varje sort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi ska ta oss till kvalet först. Just nu är vi inte på kvalplats.

Och inte för att vara sån, men du vet att nått inte betyder något va? Nåt, gör det, inte nått.

Jag har nått mitt mål. Jag måste göra nåt.

Anonym sa...

Österby är sämst i hela laget...