söndag, oktober 15, 2006

Idag grät jag

grät i och för sig både i fredags, i går och idag vid lunch - men idag grät jag av glädje när det blev 1-1. Har varit skit med allt sen i fredags kväll, både på hockeyplanet och på det personliga, anledning till det behöver inte stå här men det har varit drygt.

När vi gjorde mål idag fick jag känna glädje för första gången sedan i fredags. Det har varit nattsvart fram tills 7:02 (nej inte hon nu igen eller nått) i tredje, då släppte det helt. Tårarna rann och i typ en halv minut fick jag vara glad, sen kom verkligheten ifatt mig och lite senare åkte Rögle ifrån Leksand.

*

Finns det nått å vara glad över?

Tja jag jobbar i morgon - är väl bättre än att gå omkring här hemma skulle jag tro.

*

Nästan 4000 idag igen, det blir ju några frågor av en sådan grej:

Hur många var där egentligen, d.v.s. hur många säsongare stannade hemma?

Hur länge kommer folk att komma?

Har vi på norra fått en kärna med folk som har jag-tänker-stå-här-varje-match-mentalitet?

Svaret på den sista hoppas jag är ja. Utan oss vänder dom aldrig det här.

*

Delar av LTC drog ut i andra pausen för att måla en banderoll, dock var sprayfärgen slut. Men det kommer bli tillfälle att använda det vi tänkte skriva. Dock ska vi se till att ha en kasse fulla sprayburkar i förrådet så vi kan spontanmåla om vi känner att vi behöver det.

*

Satt kvar på norra en stund efter matchen. Kom fram en kvällstidningsfotograf och viftade med objektivet. Jag sa lungt åt honom att han inte skulle fota mig, trodde jag. Att döma av hans reaktion så såg jag ut som om jag menade det...

*

När jag kom hem och drog igång msn ser jag kvällens ljuspunkt i mitt liv:


12 kommentarer:

Anonym sa...

"Skärpning gäller" hoppas jag det skulle stå på banderollen.

Fortsätt jobba hårt, både på jobbet och på läktarn. Det finns ljus nånstans där framme.

Anonym sa...

hoppas på du anonyme. En banderoll är inget tifo, LTC tar inte order, inget läggs ut på nätet innan det är klart...

Anonym sa...

Det är bara att göra som killarna på isen: Jobba på! Fan att man bor så djävla långt från Leksand! Kriga på Emil, du (och andra LTC) gör det skitbra! Vi andra långdistansare dyker upp när ni minst anar det...

/ Åhnberg

Anonym sa...

Emil & LTC.

"The hardest working men in business"

Anonym sa...

Jobba,jobba,jobba. Bra jobb av Emil och co ännu en gång,fortsätt köra så här så kommer vändningen även för laget.

Anonym sa...

"LTC tar inte order" Haha, patetiskt if?. Arbetslösa och/eller högstadiekids som inte "tar order". Jag häpnar.

Sitter hemma och chattar när det är match i Almtuna. Wow, ni är så hängivna så ni blir mina idoler.

Undrar jag Emil, varför lämnade bruden dig, kan du inte delge oss?

Anonym sa...

Wow, vilket tufft inlägg, speciellt som du vågar stå för vem du är. Du lär väl inte va leksing i a f, för då skulle du inte ha något negativt att säga om Emil

Du gör ett grymt jobb på Norra ! Vi är många som gör det. Ta åt er ALLA som står på Norra, inte bara Emil och LTC.

Anonym sa...

Om jag sköter mitt liv så kan du sköta ditt och så låter vi båda Emil sköta sitt. Finns inget jag blir så förbannad på som löjligt djävla kärringskvaller. Hoppas du skäms, idiot!

Anonym sa...

nu var det ju inte tjejen som lämnade emil utan tvärtom...

Emil Nilsén sa...

hmmm, är mitt privatliv så intresant? Trodde jag knappast.

Vad som hänt eller inte hänt mellan mig och Linda tänker jag knappast skriva ut på nätet.

Blir nog förre inlägg från den delen av livet framöver...

Anonym sa...

jo, vi i LTC är ju arbetslösa och går på högstadiet. jag har fast jobb i alla fall. sen att du inte ens vågar skriva ut ditt namn är ju pinsamt.

Fotomuppen sa...

du Emil..dne där kvällsfotografen..haha.säga ifrån snällt va då de sista du gjorde! stackarrn blev ju livrädd ;)