tisdag, juli 18, 2006

Stiltje?

Ja det händer inte så mycket - varken på fotbollsfronten eller hockeysidan.

Fotbollsträningarna drog igång på riktigt idag efter uppehållet. Full fart och full utrustning, rejält roligt. Foten höll förvånansvärt bra och axeln (återkommer till det) verkar fungera igen den med - skönt. Fanns dock ingen tejp så efter ett tag gjorde det rejält ont i fotleden.

Träningen gick bra och det känns som att jag verkligen kan fånga bollen igen - skönt som fan.

*

Hockeypojkarna börjar träna med laget igen i morgon, jag hade för mig att dom skulle på is men så var det tydligen inte. Barmark som gäller, inte så mycket att se - jag vill verkligen se hur dom nya ser ut.

Jag och Kolsva kollade förra årets första isträning och konstaterade rätt fort att #61 inte kunde åka skridskor - hoppas verkligen att inga sådana konstateranden kan göras när årets lag går på is.

*

Axeln ja, vi hade lagfest och CopperGames i lördags. Under festen kände jag hur det började dra bak i axlen, det gav inte med sig och när jag vaknade söndag morgon krampade ett gäng muskler från örat ner via ryggen/axeln till armbågen.

Slutade med att jag fick göra ett akutstopp hos Lasse Öst, som var massör åt Lif ett tag, i Sågmyra och knåda ut. Det var en smärtsam timme men det verkar ha hjälpt för nu känns det rätt ok - och under träningen märkte jag inte av det nämnvärt mycket.

Mornarna är dock värst så vi får se hur det känns om 10 timmar när jag ska upp.

*

Jobbar nu, paketutkörning åt poståkeriet - helt ok jobb om man kunde rensa gatorna från stockholmare, småläningar och tüska türüster. Folk är rejält dumma i huvve och går mitt på gatan, flera i bredd. Dom blinkar aldrig och dom har i allmänhet mer koll på sina hundar än sina ungar.

*

Tifojobbet drar igång i helgen med ordningställande av diverse material samt beställning av de grejor vi behöver för målning av tvåpinnsflaggor. Har ett femtiotal klara motiv i datorn i dagsläget och fler lär det bli.

*

Nej nu ska jag ta å slänga mig i duschen och sen blir det lite läsning i sängen innan jag somnar till M*A*S*H

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hörrödudu... snacka inte bull om smålänningar!! Vi har en jädra koll... ;-) Annars en skön blogg...

Anonym sa...

du får väll använda postbilen att rensa lite 08or :)

Emil Nilsén sa...

smålänningar bör ha koll på, just det, småland...

Här uppe vimlar det nu av yra jävlar från Vimmerby, alla går mitt i vägen förutom dom som kör bil utan att använda sina blinkers ;)

Anonym sa...

Vem är 61:an?
Grodlårsätar´n?

Emil Nilsén sa...

Näe, Supertjecken Hucko...

Anonym sa...

Ajdå... väga... vi ha ente så många såna i småland vetu´
Annars? hur blir säsongen? Har lidit sen 74 (ok slutet 80-talet började skiten) o orkar f*n snart inte mer...

Anonym sa...

Snart Emil så kommer vi på besök. =)

Emil Nilsén sa...

Anders:

säsongen blir intresant, inte minst på läktaren

aik:

ni är välkomna, hoppas inte på att få någon syl i vädret bara...