söndag, juli 30, 2006

Dagen innan djurafton

Kunde inte sova igår, det gick bara inte. Försökte med det mesta, vatten, tv, radio, promenad ja ni förstår. Så fort huvudet slog i kudden kom tankarna;

...om jag blir ensam med deras safety så ska jag göra så här...

...när jag tar emot bollen ska jag snurra på det här sättet...

...måste vara aggresiv och inte tveka en enda gång...

...runningbacken litar på att jag smälle upp hål i linjen åt honom...

o.s.v.

*

Två missade samtal och ett helg gäng sms under natten, tur att jag stängde av ljudet. Samtliga samtal och sms kom från Myhr, här följer en komplett genomgång;

Saltstänkta bövla.
Nu igen. Krabba
oxå.

-

Saltstänkta bövla.
Krabba oxå.


-

Släpp sargen! Tänk
0-0! Dags att åka
skridskor nu!
LTC Krylbo

-

Pang på pungen
i Portugal. Massor
utav flott!

Ja det är bra att pojkarna verkar ha jävligt kul uppe på Storsjöyran, hade gärna varit där. Men nu var det ju så att äckliga dygården, i vanlig ordning och oavsett sport, tyckte att dom kunde köra med alla andra lag och vägrade spela på utsatt datum.

Jag missar två dropkickspelningar p.g.a. det - som om det behövdes med tändvätska.

*

Coach var rätt skön efter träningen i torsdags. Han frågade inte:

Ska vi gå ut och ta en öl efter matchen på söndag?

Han frågade:

Var någonstans ska vi bli skitfulla när vi vunnit?

Jag tror han får rätt och det verkar bli först hos Aron och sen lutar det som vanligt åt Engelbrekt. Men vi får inte ta ut vinnsten i förskott, djurgården är precis som vi utan poäng i årets serie, två lag på noll alltså - efter idag så är det bara ett lag som inte vunnit - det laget ska inte heta Copperheads, det ska heta äckliga jävla djurgårn!

Inga kommentarer: