fredag, juli 07, 2006

Skön eftermiddag

Åkte till falun för första träningen efter uppehållet. Fick sällskap av Lotta som skulle hälsa på sin pojkvän - alltid trevligt att ha sällskap i bilen, och Lotta är en riktigt trevlig donna.

*

Soft träning, vi spelade Ultimate Freesbee och jag gjorde en hel del poäng, både som passare och mottagare. Riktigt skönt att träffa grabbarna. Verkar som slitet i gropen lönat sig, hade mer speed och foten kändes riktigt hållbar för första gången sen den gick sönder. Efter typ halva tiden kom Jacob fram och frågade:

"Vem är du och va fan har du gjort med Emil"

Fick beröm av Coach också:

"Du tog mig på orden om vad du skulle göra under uppehållet - jag är stolt över dig"

Att höra sånt får en att växa ett par cm.

Efter träningen drog jag, klärcke, oskar och hajen till Hosjö för en liten badning - riktigt skönt att slänga sig i vattnet.

När jag kom hem gick jag ner på bosporen och käkade en bit samtidigt som Stefan och Jerker lirade. Pratade lite med dom om spelningen på båten till mora, vi lär ju repa in ett par nya låtar, även om "den kan kammas framåt" säkert kommer dyka upp den med...

En bra eftermiddag och en OK kväll.

*

Måste bara bjuda på denna anekdot från en grönvit msnkontakt från hufvudstaden:

"Jag va på Pressbyrån idag med min släkting från Canada.. Hon pratar givetvis inte svenska.. så skulle hon ta kaffe... då kommer de en från personalen precis när hon skall trycka på knappen o sätter upp en lapp som de står "slut" på.. Min polare från canada undra vafan hon höll på med."

Inga kommentarer: