tisdag, juli 25, 2006

Börjar ana oråd

Fick dom här tankarna redan när jag såg att Leksandsbröd bytte namn till bara "Leksands" - inget speciellt med det kanske, dock hände det i samma veva som bråket med Wasabröd när dom sponsrade mora och hade just texten mora i varumärkets typsnitt över bröstet.

Kan det vara så att Leksands(bröd) nu vill göra samma sak här, köpa i princip hela matchstället och flytta upp klubbmärket till bröstet som på nån jävla fotbollströja?

"Näe, det kan inte hända här!"

Precis så tänkte jag, och precis så tänkte nog modofansen (jo det finns faktiskt sådana) fram tills den rosaturkosa tröjan med tummen presenterades, då blev det ett jävla liv.

moringarna reagerade såklart inte, dom är en identitetslös skara oinsatta fjantar så något annat var inte att förvänta.

Jag la tankarna åt sidan men dom blossade upp idag igen när jag ser att StarShop rear ut de gamla matchtröjorna. Varför göra det om det inte är nya på väg?

Har verkligen varumärkets värde sjunkit så mycket? Knappast...



Jag ska försöka träffa nya vd'n idag och prata lite om hur vi skulle kunna göra
träningsmatchen hemma mot Timrå till ett litet partaj - innan matchen vill jag ha kräftskiva och ett irländskt pub-band i sportbaren, tror det kan bli tokröj.

Efter matchen är det tydligen drag uppe i någon av resturangerna och vi är välkomna där. Matchen är ju på en fredag så nog ska det kunna bli nått av det här.

*

Får fråga honom om tröjorna när (om) jag får tag på honom.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Får verkligen hoppas att dina föraningar är ogrundade... Vi har, till skillnad mot många andra lag, varit lyckligt förskonade mot just dylika påfund och behållt en "egen" karaktär på matchstället. Att vi inte helt sluppit/slipper reklam är inget att orda om, men vi har alltid haft klubbmärket som en tydlig utgångspunkt på tröjan. Låt oss hoppas att det blir så även i framtiden!

Anonym sa...

vi är leksand vi är dom vita blå...d kan ingen sponsor ändra på..hoppas d blir så!!!!!!

Anonym sa...

Rea de inte ute förra säsongens tröjor varje år?
Hade tänkte köpa en ny efter jag tappade min bortaställ efter Nyköpingsmatchen, och då hade de en del kvarvarande i fel storlek som såldes billig.

Eller har de redan haft en ny tröja för året som reas ute redan nu?

Bara det är fortsatt vita-blå....

Anonym sa...

Jag frågade Lodin på försäsongsträffen hur det skulle bli med tröjorna till säsongen och han antydde att endast små ändringar skulle till. Men, men det behöver man inte lägga allt för stor vikt vid.

Anonym sa...

tänk va snyggt det skulle vara med gult i tröjorna som förr.

Emil Nilsén sa...

gult har inget med if att göra och skall således inte användas på tröjor, souvenirer eller flaggor...