fredag, juli 21, 2006

Såmm tajms driims kåmm troo

Japp det är sant, finns mycket annat å skriva om men det här inlägget handlar bara om detta, ibland blir drömmar sanna!

*

LAPPLISOR

*

Visst tycker ni om dom?

Idag träffade jag på en, men för en gång skull var det inte han som hade lagen på sin sida. Många av er (jojo, jerry, roudrigez, selander, rickard02, terry och martinso t.ex.) är inte så bekanta med Leksands geografi så jag ska förklara lite snabbt för er;

*

Systembolaget har en lastkaj, framför den är det stoppförbud (man får alltså inte stå där, inte ens stanna för att släppa av någon), lite bortanför (ungefär 200 meter) ligger entrén till Konsum.

*

Gissa vem som parkerat framför lastkajen och skötte sitt "jobb" precis utanför komsunentrén när jag skulle leverera till bolaget?

*

Jepp, pissfi*flåt* - den manliga (?) lapplisan!

*

Visst, jag hade bara två paket till bolaget, hade lätt kunnat ställt lastbilen bakom och burit till lastbryggen - men njaääää - ett sånt här tillfälle kan inte missas.

Tryckte in tutan (som sitter på blinkersspaket på Ford Transit bara så ni vet) tills lapplisan (den manliga(?)) dök upp.

Först verkade mänskan inte förstå varför jag tutar, men när han ser trafiktillståndet i framrutan blir det fart på benen.

Innan han hinner till bilen har dock eder favoritpaketbilschaffis hoppat ut och satt på sig sin argaste min (fast jag inte var ett dugg arg utan bara ville jävlas lite)...

Konversationen som följer är jag rätt nöjd med:

33 (jag) : HUR I HELVETE KAN DU PARKERA DÄR?

PF (han(?)): Ja jag vet att det är fel...

33: Är det någon som bör ha koll på sånt så är det väl för fan du?

PF: Jo jag vet...

33: Du måste ju för fan vara antingen utvecklingsstörd eller från mora!

PF: Jag är inte från mora!

33: Nämen då har vi ju bara ett alternativ kvar då! Tänker du flytta biljäveln snart eller?

PF: Ja jag ska göra det nu...

33: Står du i vägen för mig igen tänker jag låtsas att din lilla plastpolisbil inte existera å köra precis lika fort som jag brukar där den står - då får du lite svårt att förklara för XXXX (hans (?) chefs efternamn - känner honom hyfsat bra) varför din bil är bucklig eller hur?

PF: Nu flyttar jag bilen...

33: *hmpf*

*

Som sagt, ibland får man ge igen...

Rätt nöjd!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppla ojsan.. Den bistra, elaka, bäst du gör som jag säger minen på. Med resultat: En bajsnödig P-nisse.

Anonym sa...

Hahaha så jävla skönt...

Anonym sa...

hahaha :D Du är klockren Emil !

Anonym sa...

Hmm, undrar om de där jobbiga tüskarna och stockholmarna och andra turister skulle parkera ännu värre och störa dej i din paketkörning ännu mer om p-vakterna inte fanns... ? /P

Emil Nilsén sa...

Paket kör jag några veckor på sommaren, parkera bil gör jag året om - det kan jag ta...