onsdag, juli 05, 2006

Jag har kräkits



Om en halvtimme sitter jag i arenan och kollar lite hockey, abstinensen har blivit för svår. Hockeyskolan ska tydligen lira tre matcher ikväll - låter som lagom avkoppling efter träning.

*

Det är mindre än fyra veckor tills träningsmatcherna drar igång - känns som det var igår man satt på bussen hem från Skellefteå och spottade och svor. Nu är det snart dags igen. Om 36 dagar står man i en kall lada i Sandviken och diskuterar hur bra Morten egentligen är, vem av Elofsson och Andersén som kommer få spela mest, hur ont folk kommer ha efter att ha mött Herman i ett sarghörn och vem som egentligen kommer få vara kvar av de som har tryout-kontrakt.

*

Möte igår nere på superstars, vi pratade mest om resor. Båt till mora blir det igen och vi åker med full styrka till bajen borta i omgång två. moracupen kan bli något i hästväg alltså - ni som åkte båt förra året vet hur kul det var, även på resan hem (om man inte låg ihopvikt i en garderob) trots förlusten.

*

Fick sällskap av Paul i gropen idag. Vilken skillnad det är i hur man pressar sig själv när man är två jämför när man är ensam. Sprang ett mycket längre uppvärmningsvarv och sex vänder i omgångar om två utan vila emellan. Kom in i någon slags andra andning så sista vändan gick bättre än den första - för då trodde jag att jag skulle dö - mellanvändan minns jag inte mycket av.

Kräktes på vägen hem - det måste väl vara ett tecken på att man tränar rätt hårt, eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

din kräkning är nog ett tecken på att man inte skall mangla en kebabrulle innan träning, speciellt inte när det är 32 grader varmt...

Anonym sa...

Varför är du anonym ?

Emil Nilsén sa...

haha, hade faktiskt bara käkat två rejäla tallrikar jordgubbskräm innan jag sprang...

Det är slut på kebabrullar för min del, i alla fall för den här månaden.